آقای رئیسی خداوکیلی دیگر چه می‌خواهید؟/ مجلسی به این دلسوزی برای دولت دیگر امکان ندارد روی کار بیاید

مرتضی محمودوند درباره طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس به دلیل صدور بخشنامه اخیر مبنی بر عدم همراهی مسئولان دولتی با نمایندگان در آستانه انتخابات گفت: بخشنامه اصل موضوع بوده است که همکاران ما به جد ناراحت و معترض هستند و اعتراض‌شان را هم رسما اعلام کردند، این مهم نیست استیضاح الان ۸۰  یا ۲۰۰ امضا دارد، مهم افکار عمومی ناراضی مجلس و صحن است که این نارضایتی و عصبانیت را چه رئیس مجلس و چه نماینده‌ها رسما اعلام کرده‌ایم.

نماینده خرم‌آباد ادامه داد: این عزیز، این بزرگوار یعنی وزیر کشور آقای وحیدی باید به نظر نمایندگان ملت توجه ویژه و خاص داشته باشد؛ مشخصاً خود آقای قالیباف درخواستی برای اصلاح امور از ایشان داشتند و باید این اصلاحات را انجام دهد. 

وی درباره این‌که گفته می‌شود نمایندگان مجلس اولتیماتومی به وزیر کشور تا روز یکشنبه برای اصلاح داده بودند، بیان کرد: اولتیماتوم به قوت خودش باقی است، حالا اگر ایشان آن اصلاح را انجام ندهد و اگر خواسته نمایندگان نباشد، دستور اکید رهبر انقلاب به نمایندگان استفاده از ابزار‌هایشان است، ابزار نماینده هم استیضاح است که استیضاح هم ثبت شده است و حتماً این کار صورت می‌گیرد، چرا که اینجا پارلمان ملت ایران است، مخدوش کردن تریبون و قدرت ملت ایران آسیب جدی به جمهوری اسلامی است.

محمودوند عنوان کرد: هنگامی که می‌گوییم جمهوری اسلامی است شعار که نمی‌دهیم، خون شهدا است؛ هر نماینده‌ای در این قضیه یک نظر دارد و نظرش قابل احترام است و چیزی که مشخص است وزیر کشور باید تصمیم بگیرد و این بستگی به خودشان دارد اگر در راستای نظر و درخواست نمایندگان پیش برود که هیچ مشکلی نیست اگر غیر از این باشد، قطعاً طور دیگری می‌شود.

وی در ادامه مدعی شد: برای بنده به عنوان یک کارشناس حوزه سیاسی، ردپای جریان نفوذ و جریان گروهک انحراف در مواضع این‌چنینی در ۲سال گذشته در دولت آقای رئیسی  مسجل است و من این را رسماً به وزیر کشور گفتم حتی برایش اسم آوردم گفتم که این اسامی جریان نفوذ و انحراف هستند شما اگر دلسوز نظام هستید اگر دلسوز خون شهدا هستید باید با این‌ها برخورد کنید. اگر برخورد نمی‌کنید این ابزار نماینده و مجلس به چه کار می‌آید؟ امروز باید ثابت کنیم خدمتگزار مردم در حقیقت، صداقت و شفایت هستیم. به امید خدا این کار ختم به خیر می‌شود حالا یا به درخواست نمایندگان توجه می‌کنند کار را انجام می‌دهند و یا خیر از ابزار استفاده می‌شود.

این نماینده مجلس درخصوص این‌که مطرح می‌شود حتی اگر استیضاح وزیر کشور به صحن بیاید رأی نخواهد آورد آیا چنین برداشتی از فضای مجلس می‌شود، گفت: خیر من اینگونه برداشت نمی‌کنم، نماینده‌ها واقعاً ناراحت هستند به جد موضع‌گیری کردند، موضع‌گیری‌های‌شان هم به حق است، قطعاً هر دولتی از ابزار، ارتباط و روابطش برای پس گرفتن امضاها و به نفع خودش استفاده  می‌کند. قطعا هدایت و یا جریان‌سازی می‌کند اما حقیقت امر این است که امروز در صحن مجلس نمایندگان ناراضی هستند هر مدلی بخواهند غیر از این عمل کنند، اتفاقاً به خودشان آسیب زده‌اند؛ چرا؟ چون مجلسی به این دلسوزی برای دولت امکان ندارد دیگر روی کار بیاید و امکان ندارد این اتفاق دوباره بیفتد من این را با کار کارشناسی می‌گویم.

وی مدعی شد: هر کسی را بیاورند نمی‌تواند به اندازه این مجلس از دولت پشتیبانی کند، از امضا‌‌هایی که دادند و رئیس‌جمهور آوردند، از کارهای انتخاباتی که انجام دادند تا دولت پابرجا، پایدار و پیروز شود و رای قاطع به وزرا دادند. خودمانیم دیگر دولت و آقای رئیسی چه می‌خواهد؟ خیلی عامیانه بگویم خداوکیلی آقای رئیسی دیگر چه می‌خواهد؟! پس بدانید که آن کسی که می‌آید این بخشنامه‌ها را می‌زند و این جریان‌سازی‌ها؛ قطع به یقین دوست آقای رئیسی نیست! نه دوست خودش است! نه دوست خانواده‌اش است! نه دوست عیالش است! نه دوست هیچ‌کس نیست! این‌ها فرصت‌طلب‌هایی هستند که نفوذ کردند تا انتها و بیت آخر دولت و جریانات هم نفوذ کردند! و امیدواریم که خودشان به خودشان بیایند. 

وی در ادامه ادعاهایش یادآور شد: امیدواریم شفاف و صادقانه متوجه شوند که کلاه سرشان رفته است، امکان ندارد تمام هست و نیستش را دولت و رئیس‌جمهور و وزرا بگذارند و این طور مجلسی را به دست آورند، حالا این مجلس را چرا نابود می‌کنند؟ قطعاً کسانی به اسم دوست کنار این‌ها هستند اما اصل دشمن این‌ها هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.