خطر بزرگ در کمین کارکنان هتل

هوش مصنوعی کمبود کارکنان در هتل های سوئیس را جبران می کند.

اگر بسیاری از مردم نگران باشند که هوش مصنوعی برای شغلشان  تهدید محسوب مى شود یا رقیب آنها است و باید از آنها صرفنظر شود، بدانند هتل های سوئیس از آن برای جبران کمبود  کارگران استفاده کنند.

کبد چرب درمان می شود!

البیان امارات گزارش داد، مقامات شرکت کننده در اجلاس هتل زوریخ انتظار دارند در طول فصل تابستان با بازگشت سفر به حالت عادی، مشتری زیادی داشته باشند، اما مهم ترین مشکلی که آنها با آن مواجه هستند تامین نیروی لازم با توجه به کمبود سرآشپز، کارکنان نظافت و نگهبان و خدمات کمک به مهمانان است.

در غرفه آواتاریون تکنولوژی"Avatarion Technologies"، رئیس شرکتی که عمدتاً ربات های حمل ظروف را ارائه می دهد، در مورد دو ربات انسان نما به طول یک متر و بیست سانتی متر که برای پذیرایی از مشتریان در راهروی ورودی در نظر گرفته شده اند توضیح می دهد و می گوید یکی از آنها از برنامه چت جی بی تی  استفاده می کند.

وقتی از یکی از آن‌ها که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود اطلاعاتی درباره برنامه‌های قطار و هواپیما به مهمانان بدهد، از او پرسیدند: «از کجا می‌توانم قهوه سفارش دهم؟»، او فقط پاسخ داد که او «فقط یک ربات» است و بنابراین نمی‌تواند «قهوه درست کند».

اما پس از جستجوی کوتاه راه حلی پیدا کرد. پس از اینکه او نیز پاسخ داد که در تهیه قهوه خوب نیست، بلافاصله پاسخ خود را با عبارت دیگری اضافه کرد: "اما می توانم به شما بگویم یک فنجان قهوه از کجا بخرید."

بنیانگذار آواتاریون، ژان کریستف گوستانیان، به خبرگزاری فرانسه گفت که دسترسی به این امر مستلزم انجام «یادگیری ماشینی» است، یعنی «آموزش انواع مختلف سؤال» و «پاسخ هایی که می تواند به ربات بدهد».

او خاطرنشان می‌کند که ChatGBT «شکلی از هوش» را در اختیار ربات قرار می‌دهد که به‌عنوان مثال به او اجازه می‌دهد تا پاسخی درباره «ماساژ آلوئه ورا» هتل و همچنین «درک بهتر زبان» بیابد.

او می افزاید: "من می توانم با او به زبان های فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و چینی صحبت کنم و او متوجه خواهد شد." بنابراین، ربات قادر خواهد بود به "دربان" در برقراری ارتباط با مهمانان از ملیت های مختلف کمک کند.

علاوه بر غرفه‌های شرکت‌هایی که به هتل‌ها صابون، مبلمان یا تجهیزات سالن‌های تناسب اندام عرضه می‌کنند، این نمایشگاه شامل تعدادی پلتفرم است که به راه‌حل‌های فن‌آوری اختصاص داده شده است که امکان مدیریت بهتر هتل‌ها و رزرواسیون را فراهم می‌کند.

جاستینیان همچنین برنامه‌ای ارائه می‌دهد که امکان ارتباط با آواتار از تلفن هوشمند یا تبلت را به منظور جابجایی بین خدمات مختلف ارائه شده توسط هتل، چه برای سفارش غذا از آشپزخانه و چه برای رزرو ماساژ ، ارائه می‌دهد.

در سمت هتل، جمع آوری داده های جمع آوری شده توسط این برنامه در طول زمان، پیش بینی بهتر انتظارات و رفتار مشتریان را ممکن می سازد، مانند "ساعتی که اتاق در دسترس خواهد بود"، "فرآیند تمیز کردن را بهتر سازماندهی خواهد کرد. و به محض خروج مشتری به طور خودکار دما را کاهش دهید.

کریستین لسر، استاد دانشگاه سنت گال که متخصص در مسائل گردشگری است، می‌گوید با وجود قیمت‌های بسیار بالا در سوئیس، « سود در این بخش بسیار کم است»، که «امکان افزایش حقوق را محدود می‌کند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.