دعوت رسمی بن‌فرحان از رئیسی برای سفر به عربستان

وزیر امور خارجه عربستان گفت : بزودی سفارت ما در تهران بازگشایی می‌شود.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: امروز گفت‌وگوهای شفافی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران داشتم و اقدامات دیپلماتیک دو کشور در حال گسترش است.

«فیصل بن فرحان» با رئیسی دیدار کرد

وی با بیان این‌که «چند روز پیش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده و دفتر دائم نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در عربستان بازگشایی شد»، گفت: ان‌شاالله به زودی سفارت عربستان در تهران نیز بازگشایی می‌شود و در همین جا از دولت و وزارت امور خارجه ایران بخاطر همکاری در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «دو کشور ایران و عربستان دو کشور مهم در منطقه هستند»، گفت: روابط ایران و عربستان بر اساس اصولی است که از جمله آن عدم دخالت در امور داخلی دو کشور، احترام متقابل و متعهد بودن به منشور سازمان ملل متحد است.

وزیر امور خارجه عربستان با ابراز امیدواری از این‌که «افق همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گسترش پیدا کند»، ادامه داد: امیدواریم بازگشت روابط دو کشور ایران و عربستان به حالت طبیعی خود به نحو مثبت در منطقه، جهان اسلام و عرصه بین‌الملل منتقل شود.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین با اشاره به زمینه‌های همکاری دو کشور در ارتباط با همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی و با ابراز امیدواری به این‌که «روابط دو کشور در کنار روابط سیاسی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی نیز گسترش پیدا کند» ادامه داد: جا دارد در اینجا به اهمیت همکاری‌های دو کشور در زمینه منطقه‌ای به ویژه حوزه دریانوردی و تلاش دو کشور برای عدم انتشار سلاح‌های کشتار جمعی اشاره شود.

وزیر خارجه عربستان با بیان این‌که «در جریان سفر به تهران با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز دیدار و رایزنی می‌کند»، گفت: در این دیدار سلام‌های گرم خادمین حرمین شریفین ملک سلمان و محمد بن سلمان را خدمت ایشان (رئیس جمهور ایران) ابلاغ می‌کنم. هر دوی این بزرگواران مایل هستند که سفر رئیس جمهور ایران به عربستان هر چه زودتر انجام شود و ایشان به دعوت صورت گرفته به زودی پاسخ دهند.

وزیر امور خارجه عربستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی گفت: سفر امروز من به تهران با ایام حج مصادف شده و شاهد آن هستیم که قلب‌های مومنین به سمت مکه و مدینه حرکت می‌کند و عربستان مفتخر است که از مهمانان خانه خدا پذیرایی می‌کند. ما در عربستان همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت به حجاج آماده کرده‌ایم و به حجاج ایرانی نیز خوش آمد می‌گوییم و آرزوی قبولی حج آنان را داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.