توقیف ۴ شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی سازمان یافته در سطح استان و کشف بالغ بر ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق با توقیف چهار فروند شناور ‌خبر داد.

 سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی کلان و سازمان یافته با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی در سطح استان با تعامل و همکاری مطلوب بین عوامل انتظامی و دریابانی استان به اجرا در آمد.

کاهش ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی قیمت آپارتمان در تهران+جدول قیمت ها

وی افزود: در اجری این طرح و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی، مأموران از انتقال محموله سوخت قاچاق در نوار ساحلی بندرعباس در «خورهای حسنلگی» مطلع و طی عملیاتی مشترک با عوامل دریابانی نسبت به مقابله با عناصر اصلی قاچاقچیان سوخت اقدام کردند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان با اشاره به توقیف ۴ فروند شناور حامل سوخت و دستگیری ۱۳ متهم در اجرای این طرح مشترک و منسجم پلیسی اظهار داشت: در بازرسی از شناورهای توقیفی و مشک‌های ماری بالغ بر ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف گردید که ارزش آن برابر اعلام کارشناسان بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اذعان به اینکه سودجویان با استفاده از روش‌های متعدد قصد انتقال سرمایه ملی را از کشور دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت با حضور در نقطه صفر مرزی و ورود به آب‌های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت‌های قاچاق به شناورهای خارجی می‌کنند.

سردار جاویدان با اشاره به تدابیر ویژه فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص تعامل و هم افزایی انتظامی و دریابانی و لزوم انجام عملیات‌های پشتیبانی و مشترک در مرزهای آبی و خاکی، خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی و دریابانی استان با همدلی تمام و شبانه روز با دقت و هوشیاری کامل تمام نقاط از مرکزی ترین نقطه تا نوار مرزی را زیر نظر دارند و نسبت به هرگونه ورود و خروج کالای قاچاق حساس بوده و با افراد خاطی به طور جد برخورد می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.