مقام عراقی: ایران برادرانه درکنار عراق ایستاد

رئیس ائتلاف الفتح عراق در پیامی به مناسبت صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان برادرانه در کنار ملت عراق ایستادند.

به گزارش شبکه الغدیر عراق، هادی العامری روز سه شنبه در پیامی به مناسبت صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی افزود: باید از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان تشکر کنیم که در جنگ با تروریسم در کنار برادران عراقی خود ایستادند.

وی اضافه کرد: آنها بهترین نیروها و فرماندهان خود را در این جنگ به خاطر ملت عراق فدا کردند.

العامری بیان کرد: الحشد الشعبی ثمره و نتیجه و تبلور فتوای مبارک جهاد بود و فرزندان فرهنگ کربلا به این فتوا لبیک گفتند و برای دفاع از سرزمین و مقدسات به سوی میدان شتافتند.

وی از دولت عراق خواست به خواسته ها و نیازهای الحشد الشعبی توجه کند و نیازهای این نهاد که شایستگی و اخلاص خود را به اثبات رسانده، به ویژه در زمینه نظامی و تسلیحاتی برآورده کند. به ویژه اینکه چالش‌های امنیتی مانند حضور گروه تروریستی داعش در عراق همچنان ادامه دارد.

سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم تروریست‌های داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه و نیم ساله، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.