سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی که در جریان همایش پیروزی بزرگ موسوم به «نصر و کرامه» در سیزدهمین سالگرد پیروزی حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی انجام شد، پیروزی جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفت. 

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: با وجود گذشت ۱۳ سال از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ همچنان اعتماد مردم به توانایی مقابله با رژیم صهیونیستی بسیار است؛ آبادانی شهرک ها و روستاها نیز خود نشانگر این مسأله است. 

وی با بیان اینکه درحال حاضر شاهد ثبات و امنیت در جنوب لبنان هستیم گفت: این ثبات و امنیت را خودِ مردم لبنان به ارمغان آورده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این لبنانی ها هستند که پس از جنگ ۳۳ روزه کشور خود را با اعتماد بر معادله «ارتش، ملت و مقاومت» ساختند. وی افزود: جنگی که در سال ۲۰۰۶ به لبنان تحمیل شد با تصمیم ایالات متحده آمریکا و اجرای اسرائیل بود تا پروژه خاورمیانه جدید پیاده سازی شود.

وی اظهار داشت: اگر در آن زمان این پروژه ایالات متحده آمریکا موفق می شُد، اکنون آمریکایی ها هیمنه خود را بر تمام منطقه بسط داده بودند.  سید حسن نصرالله گفت: زمانی که از موازنه قدرت و بازدارندگی و مقابله با دشمن و ترس آن از مقاومت و حمله به لبنان سخن می‌گوییم، این مسأله با خطابه گفتن‌ها و شعارها محقق نمی‌شود.

سید حسن نصرالله در ادامه، به اهداف جنگ ۳۳ روزه و نحوه پایان یافتن آن اشاره کرد و گفت که یکی از اهداف این جنگ، سرنگونی حزب‌الله و حذف مقاومت در لبنان، عراق و فلسطین، سرنگونی دولت سوریه و محاصره ایران بود.

دبیر کل حزب‌الله گفت که تنها دلیلی که باعث شد که این جنگ علیه مقاومت در لبنان متوقف شود این بود که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیدند که در این جنگ شکست خورده‌اند. سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به مواضع «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در حمایت از مقاومت گفت: امروز شاهد آن هستیم که رئیس جمهور عون مواضع شجاعانه ای اتخاذ می کند و این مواضع، نشانگر شکست دشمن در رویارویی با لبنان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.