لبنان سفیرش را از پاریس فراخواند

به دنبال طرح اتهام تجاوز علیه سفیر بیروت در پاریس، لبنان وی را فراخواند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که رامی عدوان، سفیر این کشور در پاریس را پس از تحقیقات و بازجویی از وی به اتهام تجاوز و خشونت عمدی از فرانسه فراخوانده است.

وحشت نتانیاهو از پایان دولت اسرائیل

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: جزئیات مربوط به پرونده سفیر لبنان در فرانسه در حال پیگیری است. پس از انتقال کمیته تحقیق اعزامی از وزارت امور خارجه به سفارت کشور در پاریس، تصمیم گرفته شد سفیر رامی عدوان به اداره مرکزی وزارت خارجه احضار شود.

این وزارتخانه اعلام کرد که به وزارت خارجه فرانسه اطلاع داده است، زیاد طعان، رایزن لبنان به عنوان کاردار، ریاست هیئت دیپلماتیک بیروت در پاریس را بر عهده گرفته است.

لبنان سه‌شنبه هیئتی از وزارت امور خارجه را به پاریس فرستاد تا درباره عدوان تحقیق کرده و شهادت کارکنان سفارت از جمله دیپلمات‌ها و مدیران در این باره را جمع‌آوری کند.

خبرگزاری فرانسه جمعه ۱۲ خرداد اعلام کرد که مسؤولان فرانسوی تحقیقاتی را علیه سفیر لبنان در پاریس به اتهام تجاوز و اقدامات خشونت آمیز عمدی آغاز کردند. این تحقیقات بعد از دو شکایت دو کارمند خانم سابق در سفارت انجام شد.

خبرگزاری فرانسه از منابع نزدیک از روند تحقیقات اعلام کرد که شاکی اول ۳۱ ساله است و در ژوئن ۲۰۲۲ شکایتی را ارائه داد که بر اساس متن شکایت، اعلام می‌کند که در ماه مه ۲۰۲۰ در معرض تجاوز در یک آپارتمان شخصی متعلق به سفیر رامی عدوان قرار گرفت.

در این شکایت، فرد شاکی می‌گوید که در مخالفت برای برقراری رابطه جنسی اقدام به فریاد و گریه کرده بود.

همچنین خانمی که سمت دبیر را برعهده داشت، در سال ۲۰۲۰ به پلیس اعلام کرد که عدوان در حین درگیری در دفترش، اقدام به کتک زدن او کرد؛ اما او برای آنکه زندگی این مرد را که متأهل و پدر خانواده بوده، نابود نکند، از شکایت خودداری کرد.

وی گفت که با این سفیر که علیه او خشونت روحی و جسمی داشته و روزانه به او اهانت می‌کرده، رابطه‌ای عاشقانه داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.