پاسخ ایران به اظهارات مداخله‌جویانه غرب درباره موشک «فتاح»

کنعانی همچنین بیان کرد: این دست از کشورها که سابقه بلند و آشکاری در زیرپاگذاشتن تعهدات بین‌المللی خود در زمینه‌های مختلف از جمله آزمایشات هسته‌ای، رژیم عدم اشاعه و میزبانی موشک‌های هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، حق ندارند در مورد توانمندی‌های دفاعی مشروع و کاملا قانونی جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اقدام کشورهای انگلیس، آمریکا و استرالیا در امضای موافقت‌نامه «آکس» نمونه آشکار رویکرد سیاسی و تبعیض‌آمیز قدرت‌های هسته‌ای در انتقال فن‌آوری و اورانیوم با غنای بسیار بالا به یک کشور غیرهسته‌ای‌ برخلاف معاهده عدم اشاعه به شمار می‌رود.

کنعانی از تلاش‌های مستمر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای راهبردی آنان در تقویت بنیه دفاعی کشور تمجید کرد و آن را اقدامی درست و مؤثر در ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات خارجی و دفاع از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

موشک «فتاح» سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان نیروهای مسلح در نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین رونمایی از این موشک گفت: موشکی که امروز رونمایی شد در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد. موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.