ارسال سلاح های پیشرفته به اوکراین/ روسیه هشدار داد

اسپوتنیک گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به پیشرفته‌تر شدن سلاح‌هایی که غرب برای اوکراین ارسال می‌کند، گفت که تحویل موشک دوربرد به کی‌یف با تشدید موج جدید تنش، محتمل است.

پسکوف گفت: حقیقت این است که سطح پیچیدگی و شاخصه‌های فنی سلاح‌هایی که به اوکراین می‌رود، دائما در حال افزایش و پیشرفت است. همین حالا هم می‌توانیم ببینیم که رایزنی‌ها برای ارسال موشک‌هایی با برد ۵۰۰ کیلومتر یا بیشتر از فرانسه و آلمان(به کی‌یف) آغاز شده است.

وی تاکید کرد: این نوع سلاح‌ها کاملا متفاوت بوده و تحویل چنین تسلیحاتی به اوکراین، تنش‌ها را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

پسکوف اضافه کرد که این تحولات «روسیه را مجبور خواهد کرد تا متمرکزتر، قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کرده و عملیات نظامی در اوکراین را تداوم بخشد.»

نشریات آلمانی هفته گذشته به نقل از منابع موثق اعلام کردند که کی‌یف از برلین خواسته تا موشک‌های «تاروس» با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

رودریچ کیسوِتر، قانونگذار آلمانی حزب اپوزیسیون آلمان (اتحادیه دمکرات مسیحی)، اواخر ماه مه گفته بود که برلین باید از «خطوط قرمز» عبور و موشک‌های کروز با برد بیش از ۵۰۰ کیلومتر برای اوکراین تامین کند.

کشورهای غربی از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اوایل فوریه ۲۰۲۲، همواره برای کی‌یف کمک تسلیحاتی و نظامی فراهم کرده‌اند. مسکو به دفعات درباره تامین تسلیحاتی اوکراین هشدار داده و تاکید کرده که چنین اقداماتی تنها به طولانی شدن جنگ انجامیده و در نتیجه نهایی آن تغییری ایجاد نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.