رهبران هوشیار دنیا می‌گویند که مقام معظم رهبری دوراندیش‌ترین رهبر جهان است

 

 

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در مراسم سالروز ارتحال امام در مسجد انقلاب بجنورد در جمع مردم و مسئولان خراسان شمالی اظهار کرد: مجلس ارتحال امام مجلس گروهی، حزبی و باندی نیست، این مجلس مردم است و همه در آن حضور دارند و در واقع این مجلس نماد یک ملت است.

وی افزود: امام چهره‌ای است نه از زمان ارتحال، بلکه از سال ۱۳۴۲ نامش جهان گیر شد و نامش تا ابد جاوید باقی خواهد ماند و در واقع نام امام خمینی (ره) با نام سید الشهدا و انقلاب کربلا گره خورده است و تا آن نام ادامه دارد نام امام نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به چهار ویژگی امام راحل بیان کرد: امام خمینی (ره) در طول دوران سخت مبارزه به رغم بمباران تخریب یک روز مایوس نشد و یک روز سخن مایوس کننده نزد و در بحرانی‌ترین شرایط امام راحل از امید صحبت می‌کرد.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در حوادث سخت همچون فتنه سال ۸۸، اغتشاشات سال گذشته و ... خم به ابرو نیاورد و مایوس نشد.

وی با بیان اینکه مردم نیز وفادار به نظام و ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: مردم با مشکلات زیادی همچون گرانی‌های افسار گسیخته مواجه هستند، اما دارای تحلیل هستند و در راهپیمایی ۲۲بهمن سال گذشته به صورت گسترده حضور یافتند و راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته بی سابقه بود.

وی با اشاره به اینکه اگر با خدا باشیم خدا با ما است، تاکید کرد: رهبران هوشیار در دنیا می‌گویند که مقام معظم رهبری دوراندیش‌ترین رهبر جهان است.

وی به ویژگی دوم امام اشاره کرد و گفت: امام راحل خسته نشد و خستگی را خسته کرد.

وی ادامه داد: دشمن دوست دارد مردم را خسته نشان دهد در حالیکه ملت ما خسته نیستند و به فضل خداوند دشمنان را خسته خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایستادگی بر مواضع حق سومین ویژگی امام راحل است، گفت: در روز ارتحال امام باید مقاومت را از ایشان بیاموزیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از ولایت و اهل حق جدا نشوید چرا که راه، با ولایت بودن و همراه با ولایت بودن است و آن ویژگی امام خمینی (ره) است که بر خط مستقیم حق تا پایان پافشاری کرد.

وی با اشاره به ویژگی چهارم امام افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری با تمام قوا بعد از انقلاب از سه قوه دفاع کردند.

وی ادامه داد: در فتنه سال ۸۸ مقام معظم رهبری از آراء مردم دفاع کردند.

خاتمی خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی‌گوید انتقاد نکنید، اما اینکه برخی می‌گویند ما با ولایتیم، اما نه با دولتیم و نه با مجلس، منطق و ادبیات درستی نیست.

وی تاکید کرد: این ادبیات نادرستی است که بگویم نه مجلس را تایید می‌کنیم و نه دولت را.

وی گفت: خط امام راحل و مقام معظم رهبری آن است که آن‌هایی که در میدان کار هستند آن‌ها را تایید و حمایت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.