خبرگزاری رویترز نوشت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نامه تبریک سال نو مسیحی خود خطاب به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش بر آمادگی روسیه برای گفتگو با واشنگتن درباره مسائل مهم تاکید کرده است.

ترامپ، آمادگی برای گفتگو با آمریکا

پوتین نوشته است: روابط دو کشور فاکتوی مهم در تضمین ثبات استراتژیک و امنیت بین المللی است. روسیه آماده گفتگو با آمریکا درباره مسائل مختلف است.

بشار اسد، ادامه حمایت از سوریه در جنگ با تروریسم

رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌ای برای همتای سوری خود متعهد شده که به دولت سوریه و مردم این کشور در مقابله با تروریسم کمک کند.

وی در این نامه به اسد نوشته است: روسیه به حمایت از دمشق در نبرد علیه تروریسم ادامه می‌دهد و از تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه حمایت می‌کند امیدوارم مردم سوریه بتوانند به سرعت به زندگی مرفه و در آرامش و صلح خود بازگردند.

مرکل، امیدواری برای همکاری بیشتر با آلمان

رئیس جمهوری روسیه در نامه خود به آنگلا مرکل، صدراعظم‌ آلمان و فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهوری این کشور ابراز امیدواری کرده که تداوم همکاری بین دو کشور در جهت مسائل بین المللی صورت گیرد.

در این نامه آمده است: با توجه به پیشینه بسیار مهم همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف امیدوارم همکاری مشترک درباره مسائل بین المللی و دو جانبه ادامه یابد، این مساله نه تنها برای مردم دو کشور بلکه برای تمام مردم اروپا مهم است.

شی جینپینگ، سطح غیرمنتظره و شگرف همکاری با چین

پوتین در نامه‌اش برای شی جینپینگ، همتای چینی خود با تبریک سال نوی مسیحی بر سطح بالای همکاری بین دو کشور اشاره کرده و نوشته است: همکاری جامع و معتمدانه و داشتن روابط استراتژیک بین دو کشور به سطحی غیرمنتظره و شگرف رسیده است.

اردوغان، همکاری بیشتر با ترکیه برای امنیت اوراسیا

رئیس‌جمهوری روسیه در نامه خود به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ابراز امیدواری کرده که روابط با این کشور باعث تقویت امنیت اوراسیا شود.

وی در ادامه آورده است: ساخت نخستین بخش از نیروگاه اتمی آک‌کویو آغاز شده، ساخت بخش دریایی خط لوله ترک استریم پایان یافته و قول همکاری دو طرفه نیز مطرح شده است.

پوتین همچنین تاکید کرده که آنکارا و مسکو به صورت مشترک در مقابله با تروریسم در سوریه و پیشبرد روند سازش سیاسی در این کشور به تشریک مساعی جامعی رسیده‌اند. و ابراز اطمینان کرده که دو کشور به همکاری در ایجاد شراکت در تمامی عرصه‌ها در جهت منافع دو کشور و تقویت صلح ، امنیت و ثبات در اوراسیا ادامه خواهند داد.

ماکرون، تلاش برای تداوم همکاری با فرانسه در حل مسائل بین‌المللی  

رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز سال نوی مسیحی را تبریک گفته و بر تداوم همکاری دو جانبه بین دو کشور ابراز امیدواری کرده و نوشته است: روابط روسیه و فرانسه پتانسیل زیادی دارد همانطور که در مذاکرات و نشست‌های اخیر نمایان شد. من برادامه کار مشترک در جهت توسعه همکاری دوجانبه میان دو کشور در عرصه‌های مختلف و حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی حساب می‌کنم.

مون جائه این، تقویت همکاری برای صلح در شبه جزیره کره

پوتین در پیامی به مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته که دو کشور برای تقویت صلح در شبه جزیره کره باید همکاری بین خود را تقویت کنند.

پوتین ضمن تبریک سال نو به مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی ابراز اطمینان کرده که دو کشور بتوانند همکاری‌های دوجانبه را برای ایجاد صلح و ثبات در شبه جزیره کره تقویت کنند.

پوتین گفته است که تقویت همکاری میان دو کشور می‌تواند در نهایت به حل مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی که بدون تردید در جهت منافع دو کشور و در جهت برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است، منجر شود.

ملکه و نخست‌وزیر انگلیس

رئیس جمهوری روسیه در نامه خطاب به الیزابت، ملکه انگلیس و ترزا می، نخست وزیر این کشور و مردم انگلیس سال نوی میلادی را تبریک گفت و برای آنها و خانواده هایشان آرزوی سلامت، شادکامی و موفقیت کرد.

نتانیاهو، امیدواری برای همکاری سازنده با اسرائیل

پوتین در نامه خود خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز ابراز امیدواری کرد که همکاری دو جانبه در روشی سازنده در سال ۲۰۱۹ صورت گیرد و اشاره کرد که دو طرف به تجربه ای قابل ملاحظه در همکاری در زمینه های مختلف دست یافته‌اند.

مادورو، گسترش همکاری‌ها با ونزوئلا

پوتین در نامه‌اش  به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا سال نوی مسیحی را تبریک گفته و نوشت که مذاکرات پنجم دسامبر بین دو کشور در مسکو تایید کننده نزدیکی مواضع دو طرف است و به آنها در ارائه گام های بعدی برای تقویت همکاری ها کمک می کند.

آبه، امیدوار به مذاکرات سازنده با ژاپن

وی همچنین در نامه خود به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نوشت که روابط دو کشور بصورت چشمگیری پتانسیل دارد و ابراز امیدواری کرد که مسکو و توکیو بتوانند مذاکراتی سازنده داشته باشند.

پوتین همچنین در این نامه به این مساله اشاره کرده که امیدوار است مذاکرات سازنده به ویژه در جهت تحقق پروژه های مشترک در منطقه روسی شرق دور و دستور کار بین المللی برگزار شود.

دیاز کانل، کوبا شریک استراتژیک روسیه

رئیس جمهوری روسیه همچنین در این پیام خطاب به میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا و رائول کاسترو، دبیراول کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور بر ماهیت استراتژیک روابط دو جانبه با این کشور اشاره کرد و در این نامه آورده که کوبا یک شریک استراتژیک و متحدی قابل اعتماد است.

وی نوشته که روابط دو جانبه رو به افزایش است و ابراز امیدواری کرده که همکاری مشترک فعالانه در زمینه های بین المللی و دو طرفه ادامه می یابد و آرزوی شکوه و بهروزی برای رهبری این کشور و مردم دوست کوبا کرده است.

ماتارلا، امیدواری به گسترش همکاری با ایتالیا

پوتین ضمن تبریک سال نو به سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا ابراز امیدواری کرده که رم و مسکو بتوانند با همکاری به تقویت ثبات و امنیت در اروپا بپردازند.

وی همچنین همکاری مسکو و ایتالیا در تقویت امنیت و ثبات در قاره اروپا را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفته است که حفظ روابط سازنده در عرصه‌های تجاری ،‌سرمایه‌گذاری و انرژی و دیگر زمینه‌ها اهمیت زیادی دارد.

پوتین ابراز امیدواری کرده که دو طرف بتوانند به همکاری در جهت بهبود امنیت و ثبات در اروپا ادامه دهند.

اوربان، رئیس فیفا ، لوکاشنکو ، وجیج و پاپ

پوتین در نامه سال نوی میلادی به ویکتور اوربان، رئیس جمهوری مجارستان بر پیشرفت روابط با این کشور سخن گفته است.

وی همچنین از رئیس فیفا بابت همکاری در جریان بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ تشکر کرده است.

رئیس جمهوری روسیه در پیامی به الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس سال نوی میلادی را تبریک گفته و اشاره کرده که دو کشور باید به اقداماتشان در جهت تقویت توسعه زمینه های سیاسی، اقتصادی و بشردوستانه ادامه دهند که برای تقویت اتحادیه کشوری صورت می گیرد و در راستای همکاری نزدیک اقدامات در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای مستقل همسود و سازمان پیمان امنیتی جامع است.

پوتین در پیامش به الکساندر وجیج، رهبر صربستان  ابراز امیدواری کرده که دیدار دو طرف در بلگراد به گسترش همکاری میان دو کشور منجر شود.

وی همچنین با تبریک سال نو به پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت به تقویت همکاری میان مسکو و واتیکان و برقراری عدالت و صلح در جهان و گسترش گفتگو میان ادیان ابراز امیدواری کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.