سناریوی تخریب تیم ملی فوتبال را در سر داشتند

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: دشمن سناریویی مخرب و عظیم را برای تخریب تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر در سر داشت.

محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش شب گذشته در اختتامیه مسابقات جام رمضان خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسئولیت‌های اجتماعی شهرداری‌ها شادابی، ایجاد اعتماد به نفس، افزایش تعصب به کشور و جامعه است. برخلاف آنچه که در رابطه با ورزش به ویژه ورزش قهرمانی بیان می‌شود، آنچه که باعث تزلزل ورزشکاران ما می‌شود که مهاجرت کنند میزان حمایت و توجه نیست؛ چراکه هرچقدر توجه و حمایت کنید ممکن است جایی دیگر حمایت مالی بیشتری باشد و فرد مهاجرت کند، آنچه که ورزشکاران ما را متزلزل می‌کند نداشتن عرق ملی است. عرق ملی ناگهانی ایجاد نمی‌شود ابتدا عرق به خانواده، محله، شهر و... است که در نهایت منجر به ایجاد عرق ملی می‌گردد. اولین حلقه عرق ملی، عرق به خانواده است که امروز دشمن خانواده را هدف گرفته است.

وی افزود: باوجود اینکه همواره خواهان مراقبت از چهره‌های ورزشی بودیم و تذکر دادیم که نگاه مردم به ورزشکاران متفاوت است و سلبریتی‌های ورزشی با سلبریتی‌های فرهنگی و سیاسی متفاوت‌ هستند، اما کمتر به این صحبت‌ها توجه شد. ما گرفتار برخی بحران‌ها شدیم و امروز دشمن بر ورزش متمرکز شده است.  

معاون وزیر ورزش از سناریوی عظیم مخرب برای تیم ملی فوتبال خبر داد و گفت: شاید بسیاری از مردم ندانند که تیم ملی فوتبال ما در چه شرایطی در مسابقات جام جهانی شرکت کرد، اما در واقعیت یک سناریو عظیم مخرب توسط دشمن برای این تیم طراحی شده بود و همه نهادها در کنار یکدیگر این سناریو را رفع کردند، باعث افتخار بودند فوتبالیست‌های ما.

پولادگر در ادامه گفت: یکی از ماموریت‌های ما  ایجاد شرایطی است که مردم شاداب‌تر زندگی کنند. امروز سن چاقی مفرط بسیار کاهش یافته و خطرناک است. در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی، فرهنگ ورزش کردن را باید ترویج دهیم. شرایط زندگی‌ در گذشته به نحوی بود که مردم زیاد راه می‌رفتند و درگیر این زندگی ماشینی نبودیم و معمولا افراد روزی ۲، ۳ کیلومتر پیاده راه می‌رفتند.  

وی افزود: در این جامعه در هرجایگاهی که هستیم باید شرایط ورزش کردن را فراهم کنیم که جامعه‌ای شاد، باانگیزه و بااعتماد به نفس بالا داشته‌باشیم که بتوانیم در این حوزه خدمت کنیم. سلامتی و شادابی مردم در خطر است و باید همه نهادها و وزارتخانه‌ها در اولویت قرار دهند؛ چراکه جای ورزش در سبد سلامت مردم خالی است.  

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور در خصوص توجه به ورزش گفت: آن قدر که به بخش درمان بودجه اختصاص یافته به ورزش که نقش پیشگیری را می‌تواند داشته باشد توجه نشده بنابراین همه ما باید تلاش کنیم که از این بحران خارج شویم.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان از شرایط فعلی خراسان رضوی ناراحت است. طبق روال عادی زمانی که فردی را معرفی می‌کنند شرایط حضور فرد را در استان مهیا می‌کنند. اما شرایط حضور فرد جدید مهیا نشد، طی هفته آینده شرایط بهبود یافته و ورزش استان با برنامه و قدرت پیش خواهد رفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.