چرا پدافند مسکو ضعیف عمل می‌کند؟

هفته گذشته منطقه مرزی بلگورود روسیه هدف یکی از جدی‌ترین حملات فرامرزی از زمان آغاز جنگ قرار گرفت و دو گروه شبه‌نظامی راست افراطی طرفدار اوکراین مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

حملاتی که طی چندین روز گذشته در روسیه اتفاق افتاده، خشم گروه‌های نظامی در کشور را برانگیخته و به گونه‌ای روند جنگ را تغییر داده است.

آشکار شدن ضعف پدافند هوایی مسکو

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حملات پهپادی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه که مسکو را هدف قرار داد، ضعف‌های پدافند هوایی روسیه را آشکار و بر آسیب‌پذیری پایتخت تاکید کرد، چرا که خاک روسیه در شرایطی که انتظار آغاز ضدحمله اوکراینی‌ها می‌رود، فراتر از تصورات زیر آتش قرار گرفته است.

این حملات که خسارات جزئی در پایتخت به بار آورده، خشم تندروهای جنگ‌‌طلب در روسیه را برانگیخت و آن‌ها را به انتقاد شدید از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و نیروهای نظامی -به دلیل ناکامی در محافظت از قلب قدرت در کرملین در فاصله بیش از ۵۰۰ کیلومتر دورتر از خط مقدم- واداشت.

سلسله حملات پهپادی

وزارت دفاع گفت که پنج پهپاد از هشت پهپاد شرکت کننده در حمله روز سه‌شنبه سرنگون شدند، در حالی که سه پهپاد دیگر آسیب دیده و به اجباراز مسیر منحرف شدند. اما برخی از رسانه‌ها و وبلاگ‌نویسان روسی ادعا کردند که تعداد هواپیماهای بدون سرنشین بیش‌تر بوده است -ادعاهایی که هنوز قابل تأیید نیست. این حمله به دنبال حمله هواپیمای بدون سرنشین در ۳ می به کرملین که به یکی از اقامتگاه‌های رسمی پوتین آسیب جزئی وارد کرده، انجام شد. پهپادهای دیگری در نزدیکی مسکو سقوط کردند که مقامات روسیه آن را تلاش نافرجام اوکراین برای حمله به شهر و تأسیسات زیرساختی در حومه شهر اعلام کردند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «خشم شاهین ها از پوتین /در انتظار حملات بیشتر اوکراین!» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.