مسکو: سازمان امنیت و همکاری اروپا به بیراهه می‌رود

الکساندر لوکاشوویچ نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفت: اجازه تبدیل این سازمان به ابزار روسیه‌هراسی را نمی‌دهیم.

خبرگزاری تاس گزارش داد، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا عصر چهارشنبه تاکید کرد: مسکو نمی‌تواند این سازمان را ترک کرده و آن را در اختیار و تحت‌الحمایه غرب بگذارد.

سند محرمانه پنتاگون درباره حمله به ایران در دست ترامپ

لوکاشوویچ با اشاره به فعالیت سازمان امنیت و همکاری اروپا در کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی، افزود: به وضوح روشن است که ما حق ترک این سازمان را نداریم چرا که با انجام چنین کاری، در حقیقت این سازمان را در اختیار یک گروه غارتگر غربی قرار داده‌ایم.

نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفت: مفهوم سیاست خارجی روسیه تا سال ۲۰۲۳ بیان می‌کند که مسکو قصد دارد به طور مداوم از منافع ملی خود محافظت کند و برای ایجاد مدل جدیدی از هم‌زیستی با کشورهای اروپایی اولویت قائل می‌شود که توسعه امن، مستقل و مترقی روسیه را تضمین کند.

وی افزود: این مدل جدید هم‌زیستی همچنین باعث توسعه متحدان و شرکای روسیه خواهد شد و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله ظرفیت سازمان امنیت و همکاری اروپا، صلح پایدار را در بخش اروپایی اوراسیا تضمین خواهد کرد.

لوکاشوویچ خاطرنشان کرد: سازمان امنیت و همکاری اروپا در شکل فعلی خود به بیراهه می‌رود و به نقطه مقابل خود تبدیل خواهد شد، جایی که تقابل بر گفت وگو غالب است.

نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفت: غرب به دنبال تبدیل این سازمان به ابزاری در دست خودش است اما مسکو در برابر این امر مقاومت می‌کند.

وی افزود: نگرش نسبت به سازمان امنیت و همکاری اروپا پیچیده است اما مفهومی که مسکو از این سازمان ارائه می‌دهد، راهنمایی برای آینده آن فراهم می‌کند.

لوکاشوویچ تصریح کرد: اروپا بخشی جدایی‌ناپذیر از اوراسیا است بنابراین باید الگویی از هم‌زیستی ارائه کرد که امنیت و ثبات ما و دوستان ما در اوراسیا را نیز تضمین کند و اینجاست که ابزارهای سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌توانند مفید واقع شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.