رونمایی از خاص‌ترین گوشی شیائومی +عکس

شیائومی میکس فولد ۳ بر اساس اطلاعات موجود، قرار است در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ روانه بازار شود.

این دستگاه، همان‌طور که از نامش پیداست، یک گوشی تاشو به شمار می‌رود که مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های فنی جدید را در خود خواهد داشت.

بر اساس جدیدترین اخباری که توسط افشاگر معروف چینی، Digital Chat Station، در وایبو منتشر شده، گوشی Xiaomi Mix Fold ۳ قرار است بر خلاف نسخه قبلی خود پر از قابلیت‌های جدید و جذاب از جمله دوربین زیر صفحه نمایش، لنز تله فوتو با بزرگنمایی پنج برابری و شارژ بیسیم سریع ۵۰ واتی باشد.

طراحی و صفحه نمایش Mix Fold ۳

گوشی شیائومی میکس فولد ۳ در حالت باز از یک صفحه نمایش اولد تاشو با اندازه ۸.۰۱ اینچ بهره خواهد برد. همچنین رزولوشن صفحه نمایش این گوشی نیز ۱۸۶۰ در ۲۴۸۰ پیکسل بوده و نسبت عرض به طول آن ۲۰:۹ خواهد بود.

خاص‌ترین گوشی شیائومی با دوربین زیر صفحه نمایش/ عکس

علاوه بر این، قسمت جلوی این گوشی شیشه‌ای بوده و قسمت پشت آن از پلاستیک تشکیل خواهد شد. همچنین برای محافظت از لایه شیشه‌ای جلو از لایه محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های موجود، وزن گوشی زمانی که لایه شیشه‌ای جلوی آن تا شده باشد، برابر با ۳۱۷ گرم خواهد بود؛ در حالی که وزن آن در حالت باز برابر با ۲۶۲ گرم خواهد بود.

بزرگ‌ترین قابلیت طراحی این گوشی جدید احتمالا دوربین سلفی زیر صفحه نمایش خواهد بود که آن را هم‌تراز با گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ قرار خواهد داد.

البته به دلیل آن که تعبیه دوربین در زیر صفحه شیشه‌ای باعث کاهش چشمگیر میزان نور ورودی به آن می‌شود، قرار دادن دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش چالش‌های فراوانی دارد و حتی امروز نیز در میان گوشی‌سازان ایده چندان محبوبی به شمار نمی‌رود.

عملکرد فنی میکس فولد ۳ شیائومی

انتظار می‌رود گوشی تاشوی جدید شیائومی به سیستم عامل اندروید ۱۱ و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مجهز باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در این گوشی شاهد استفاده از حداکثر ۱۶ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی باشیم. علاوه بر این، یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز احتمالا وظیفه تامین انرژی این دستگاه را عهده‌دار خواهد بود.

در این میان، دوربین پریسکوپ و محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت نیز از دیگر قابلیت‌های احتمالی این گوشی خواهند بود.

طبق پیش‌بینی‌های کنونی، احتمالا Xiaomi MIX Fold ۳ در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ با قیمت بین ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

البته منابع دیگری هم هستند که از قیمت پایین‌تر (در محدوده ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار) برای این گوشی خبر می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.