آموزش مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

 با اینکه بعضی از این اپلیکیشن‌ها برای استفاده روزمره بسیار مفید هستند اما بعضی از آن‌ها به هیچ کار کاربر نمی‌آیند و بدتر از همه این است که بعضی از سازندگان گوشی‌های هوشمند به شما اجازه حذف این اپلیکیشن‌ها را نمی‌دهند.

به علاوه، گاهی اوقات می‌خواهیم اپلیکیشن‌هایی را روی گوشی خود به صورت مخفی داشته باشیم تا کسی به آن‌ها دسترسی نداشته باشد. خوب در این صورت باید چگونه از شر این اپلیکیشن‌های مزاحم راحت شد و چگونه می‌توانیم اپلیکیشن‌های خصوصی خود را مخفی کنیم؟

یک روش برای حذف این اپلیکیشن‌های پیش‌فرض از هوم اسکرین و اپ دراور گوشی وجود دارد. اغلب گوشی‌ها مثل گوشی سامسونگ دارای قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن‌های از قبل نصب شده هستند. در اینجا می‌خواهیم به شما روش مخفی کردن این اپلیکیشن‌ها در گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی، گوشی ریلمی و گوشی آیفون را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی سامسونگ

برای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی‌های سامسونگ مثل آب خوردن است. سیستم عامل OneUI یک گزینه سرراست پیش روی شما قرار می‌دهد که از طریق آن، به راحتی می‌توانید بدون نصب اپلیکیشن‌های جانبی، برنامه‌ها را در گوشی سامسونگ خود مخفی کنید. برای این کار، مطابق مراحل زیر پیش بروید:

۱- اپ دراور (app drawer) گوشی خود را باز کرده و سپس روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست، ضربه بزنید.

۲- در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، گزینه Home Screen Settings را به معنی تنظیمات هوم اسکرین، می‌بینید. روی آن ضربه بزنید.

۳- حالا، گزینه Hide app را از لیستی که پیش روی شما قرار دارد، انتخاب کنید.

۴- اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را مخفی کنید، از لیستی که نمایش داده می‌شود، انتخاب کرده و روی دکمه Apply ضربه بزنید.

برای اینکه دوباره بتوانید اپلیکیشن‌های مخفی شده را ببینید، مجددا مراحل فوق را طی کرده و برنامه‌های مورد نظر خود را از حالت انتخاب شده خارج کنید و سپس روی دکمه Apply ضربه بزنید تا اپلیکیشن‌ها در هوم اسکرین و اپ دراور شما نمایش داده شوند.

ریلیمی

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی‌های ریلیمی

برند ریلیمی یکی از برندهای ناآشنایی است که جدیدا توانسته است با معرفی گوشی‌های اقتصادی با ویژگی‌های بسیار خوب و باتری‌های پرظرفیت، نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد. شما می‌توانید مدل‌های مختلف گوشی ریلمی اصل را با گارانتی معتبر از یک فروشگاه اینترنتی به نام مقداد آی تی خریداری کنید.

ریلمی یک قابلیت قفل برنامه (App Lock) در رابط کاربری Realme UI معرفی کرده است که به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های مزاحم را مخفی کنید. قابلیت قفل برنامه نه تنها به شما امکان انتخاب گذرواژه برای هر اپلیکیشن را می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا این اپلیکیشن‌ها را مخفی کنید. در زیر به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید برنامه‌ها را در گوشی‌های ریلمی با قابلیت App Lock، مخفی کنید:

۱- تنظیمات گوشی را باز کرده و به بخش Security یا امنیتی گوشی بروید.

۲- گزینه App Lock را پیدا کنید. اگر روی آن ضربه بزنید، گوشی از شما می‌خواهد که یک گذرواژه برای App Lock انتخاب کنید.

۳- پس از تعیین گذرواژه برای App Lock، می‌توانید به بخش Security بروید. سپس به بخش App Encryption بروید.

۴- گذرواژه‌ای که برای App Lock انتخاب کرده‌اید را وارد کرده و سپس، اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را مخفی نمایید، انتخاب کنید. سپس، گزینه‌ی Enable Hide Home Screen Icons را روشن کنید.

۵- حالا شما باید یک شماره به هر اپلیکیشنی که می‌خواهید مخفی کنید، اختصاص داده و در آخر آن، کاراکتر # را تایپ کنید. پس از انجام این کار، یک پیام «Hide Home Screen Icons, Don’t Display in Recent Tasks & Don’t Display Notifications» نمایش داده می‌شود.

با این کار، اپلیکیشن‌های انتخابی در گوشی شما مخفی می‌شوند. با این حال، شما می‌توانید از طریق شماره‌گیری آن‌ها در شماره‌گیر گوشی خود به صورت #پین، مجددا به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. برای غیر فعال کردن این قابلیت، خیلی ساده به بخش تنظیمات گوشی خود بروید، گزینه Security را انتخاب کنید، سپس روی گزینه App encryption ضربه بزنید و گذرواژه  App Lock را وارد کنید. اپلیکیشنی که می‌خواهید این قابلیت را برای آن غیرفعال کنید، انتخاب نموده و سپس گزینه‌ی Hide Home Screen Icons را غیرفعال کنید.

این قابلیت، بسیار ایمن‌تر از قابلیت مخفی‌سازی اپلیکیشن‌ها در گوشی سامسونگ و بسیار کارآمدتر از آن است زیرا شما می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید، به اپلیکیشن‌های مخفی شده، دسترسی داشته باشید و پس از بستن اپلیکیشن، هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی شیائومی

گوشی شیائومی به شما امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری MIUI را می‌دهد. این قابلیت مخفی‌سازی اپلیکیشن، در تمامی گوشی‌های ردمی، شیائومی و پوکو وجود دارد. برای مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی شیائومی می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

۱- وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه‌ی Apps را باز کنید.

۲- در بخش App Settings می‌توانید قابلیت App Lock را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید. شما برای استفاده از این قابلیت، باید یک گذرواژه برای App Lock انتخاب کنید.

۳- پس از تعیین گذرواژه برای App Lock، می‌توانید دو گزینه را در این بخش از تنظیمات گوشی خود ببینید: App Lock و Hidden Apps. روی گزینه Hidden Apps ضربه بزنید. فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی شیائومی به شما نمایش داده می‌شود.

۴- اپلیکیشن‌هایی را که می‌خواهید مخفی کنید در این فهرست پیدا کرده و خیلی ساده، کلید آن‌ها را در وضعیت روشن قرار دهید. با این کار، آن اپلیکیشن، مخفی خواهد شد.

شما خیلی ساده می‌توانید به اپلیکیشن‌های مخفی شده دسترسی داشته باشید. برای این کار، دو انگشت خود را روی صفحه نمایش بکشید و یک پنجره باز می‌شود که باید گذرواژه App Lock را در آن وارد کنید. با این کار، یک فولدر حاوی اپلیکیشن‌های مخفی شده به شما نمایش داده می‌شود.

آیفون

مخفی کردن برنامه‌ها در گوشی آیفون

اپلیکیشن‌ها‌ی نصب شده روی سیستم عامل iOS گوشی آیفون در بخش فهرست خریدهای شما از اپ استور قرار می‌گیرند. وقتی که شما یک اپلیکیشن را در گوشی آیفون مخفی می‌کنید، آن اپلیکیشن در فهرست خریدها (purchases) در اپ استور، نمایش داده نمی‌شود.

برای مخفی کردن اپلیکیشن خریداری شده در اپ استور، مراحل زیر را انجام دهید:

۱- اپ استور را باز کنید.

۲- روی آیکون حساب کاربری یا عکس خودتان ضربه بزنید.

۳- روی گزینه Purchased ضربه بزنید. اگر از Family Sharing استفاده می‌کنید، گزینه My Purchases را انتخاب کنید.

۴- اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید و آن را به سمت چپ بکشید تا مخفی شود.

برای مخفی کردن برنامه‌ها در Smart Suggestions به صورت زیر عمل کنید:

۱- روی اپلیکیشنی که می خواهید آن را مخفی کنید در ویجت Suggestions ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید. یک منو باز می‌شود. روی گزینه Don’t Suggest … ضربه بزنید و یک پیام باز می‌شود.

۲- روی گزینه قرمز رنگ Don’t Suggest … ضربه بزنید و پس از چند ثانیه، اپلیکیشن شما در ویجت Suggestion مخفی می‌شود.

برای مخفی کردن برنامه‌ها در هوم اسکرین گوشی آیفون مطابق زیر عمل کنید:

۱- پس از ورود به اپ گالری، روی آیکون برنامه مورد نظر ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید.

۲- یک منو باز می‌شود. روی گزینه Remove App ضربه بزنید.

۳- یک منوی دیگر باز می‌شود. روی گزینه Move to App Library ضربه بزنید.

متأسفانه در iOS 14 امکان مخفی کردن برنامه‌ها در App Library وجود ندارد.

شما می‌توانید گوشی‌های آیفون را به صورت قسطی از یک فروشگاه اینترنتی به نام مقداد آی تی خریداری کنید.

جمع‌بندی

برای مخفی کردن اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده و غیر قابل حذف از گوشی‌ها یا مخفی کردن اپلیکیشن‌هایی که نمی‌خواهیم کسی آن‌ها را روی گوشی ما ببیند، روش‌های مختلفی در گوشی‌های مختلف مثل گوشی سامسونگ، گوشی ریلمی و گوشی شیائومی وجود دارد. همچنین، شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در گوشی آیفون، در بسیاری از بخش‌ها مخفی کنید ولی امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در App Library آیفون وجود ندارد.

امکان خرید گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی و گوشی آیفون با قیمت مناسب و حتی به صورت اقساطی از یک فروشگاه اینترنتی معتبر به نام مقداد آی تی با گارانتی معتبر وجود دارد. شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های بهترین برندهای گوشی دنیا را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.