آمریکا از حمله به خاک روسیه حمایت نمی‌کند!

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در سخنانی ادعا کرد: در حال بررسی گزارش ها درباره استفاده از تجهیزات آمریکایی در حمله به «بلگورود» هستیم.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره مدعی شد: ما با اوکراین به صراحت گفته‌ ایم که از استفاده از تجهیزات نظامی آمریکا برای انجام حملات در داخل روسیه حمایت نمی‌ کنیم.

هشدار رئیس سابق موساد درباره نزدیکی ایران با عربستان و مصر

به گزارش الجزیره، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگوراد روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرده بود که یک گروه خرابکار و جاسوس وابسته به نیروهای مسلح اوکراین وارد منطقه «گرایورونسکی» شدند.

«ویاچسلاو گلادکوف» در این خصوص اضافه کرد: ۳ نفر در نتیجه گلوله باران مناطقی از بلگوراد توسط نیروهای مسلح اوکراین زخمی شدند: دو مرد و یک زن. این حملات همچنین به ۳ ساختمان مسکونی شخصی آسیب رساند. ساختمان ها آتش گرفتند، یکی از گلوله ها نیز به ساختمان اداری اصابت کرده است. در روستای زموستیه، گلوله ای به یک مهدکودک اصابت کرد و یک خانم مجروح که از ناحیه دست زخمی شده است، در محل امدادرسانی شد.

در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم گفته بود: اقدامات لازم برای بیرون راندن خرابکاران اوکراینی از خاک روسیه و نابودی این گروه خرابکار در جریان است و نیرو و تجهیرات کافی نیز در محل وجود دارد. هدف از خرابکاری اوکراین در منطقه بلگوراد این است که توجه ها را از باخموت منحرف کند تا اثر سیاسی از دست دادن آرتیموفسک توسط طرف اوکراینی به حداقل برسد.

شهر باخموت در شمال دونتسک واقع شده و نقش یک مرکز حمل و نقل بزرگ برای تأمین تسلیحاتی نیروهای اوکراین در منطقه دونباس را ایفا می‌ کرد. نبرد شدید برای آزادسازی این شهر از اول آگوست ۲۰۲۲ شروع شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.