واکنش سفیر روسیه به اظهارات کاخ سفید درباره حمله پهپادی به
کرملین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا  در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی در باره حمله پهپادی به کاخ کرملین و سوء قصد به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که اظهارات کاخ سفید در مورد حمله نافرجام پهپادی به کرملین "به شدت ریاکارانه و پوچ" است.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن روز پنجشنبه به وقت محلی در مورد  ارزیابی واکنش آمریکا به حمله پهپادی به کرملین گفت: اظهارات نمایندگان رسمی واشنگتن به طرز شگفت انگیزی ریاکارانه و پوچ است.

این مقام دولت پوتین فزود: آنها نتوانستند اعتراف کنند که حکومت ولودیمیر زلنسکی این اقدام تروریستی و توطئه ترور علیه رئیس جمهور روسیه را طراحی کرده است.

سفیر روسیه در آمریکا تصریح کرد: زمان این حمله حساب شده بوده است. این حمله در آستانه روز پیروزی و مراسم رژه در ۹ مه که انتظار می رود میهمانان خارجی نیز در آن حضور داشته باشند، رخ داده است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد که  مسکو امیدوار است "دولت آمریکا قدرت و عزت کافی برای محکوم کردن این حمله را داشته باشد"، اما واشنگتن درحال حاضر "از جنایتکاران در کی یف محافظت می کند.

آنتونوف ادامه داد  اظهارات مقامات بلندپایه آمریکا مبنی بر اینکه کی یف می تواند نحوه دفاع از خود را انتخاب کند «نمونه ای از استانداردهای دوگانه و سیاست تشویق رژیم ولادیمیر زلنسکی» برای حمله به روسیه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.