۱۰۴ نفر از زنان و کودکان اسیر داعش به کشورشان بازگشتند + جزئیات

 از روسیا الیوم، به گفته این وزارتخانه، بر اساس دستورالعمل مورخ ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، دومین گروه از شهروندان تاجیک متشکل از ۱۰۴ نفر شامل زنان، نوجوانان و کودکان با یک پرواز ویژه از سوریه به کشور بازگردانده شدند.

وزارت خارجه تاجیکستان افزوده است که همه این زنان و کودکان در اردوگاه‌های سوریه بودند و بسیاری از آنها همسران عناصر کشته شده گروه‌های تروریستی هستند.

وزارت خارجه تاجیکستان همچنین گفت که بنا به درخواست قزاقستان، پنج شهروند قزاق متشکل از یک مادر و چهار کودک که در اردوگاه‌های اسرای داعشی در سوریه بودند، در این پرواز به تاجیکستان تحویل داده شدند.

اردوگاه الهول در ۴۵ کیلومتری شرق شهر الحسکه در شمال سوریه قرار دارد و زیر نظر گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) اداره می‌شود. این گروه از حمایت آشکار آمریکا برخوردار است. در این اردوگاه بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش و خانواده‌های آنها در کنار غیرنظامیان آواره زندگی می‌کنند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار نفر در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به «بمب ساعتی» در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق یاد می‌شود.

پیش تر گزارش‌هایی منتشر شده بودند که نشان می‌داد ارتش آمریکا شماری از تروریست‌های داعش را از این اردوگاه از قسد تحویل گرفته و به پایگاه نظامی خود در منطقه التنف سوریه برده و در حال آموزش و تجهیز آنها برای انجام اقدامات تروریستی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.