وی تاکید کرد: «عملیات ادامه دارد و زمان سرنوشت‌ساز بیش از هر موقع دیگری نزدیک شده است». کینو جبرئیل، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد: عملیات الباغوز در عمل پایان یافته است و تنها نیازمند زمان اندکی برای پایان عملی حضور داعش در میدان هستیم. او می‌گوید عملیات ادامه دارد و درگیری‌هایی در دو منطقه به طور گسترده و ممتد در چند محور درگرفت و ما شاهد مقاومت شدید از سوی نیروهای داعش هستیم؛ به‌طوری‌که آنها از خودروهای بمب‌گذاری شده، عاملان انتحاری و موشک‌های حرارتی استفاده می‌کنند.

جبرئیل ادامه داد: «نیروهای داعش به‌دلیل واکنش نیروهای ما و حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی نتوانستند به نقاط نیروهای ما برسند. ما بر مهارت جنگی که طی این سال‌ها به‌دست آورده‌ایم، تکیه داریم». الباغوز، آخرین منطقه تحت سلطه داعش در شرق سوریه است. نیروهای دموکراتیک سوریه در ایمیلی تاکید کردند: «چند صد عضو خارجی داعش همچنان در الباغوز هستند و تصمیم گرفته‌اند تا آخر بجنگند». نیروهای دموکراتیک سوریه از هفته‌های پیش الباغوز را تحت محاصره دارند اما بارها عملیات نهایی را به‌دلیل خروج هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان اعضای داعش متوقف کرده‌اند اما روز یکشنبه ۱۹ اسفند عملیات نهایی را با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف آمریکایی از سرگرفتند.

داعش در نوار ویدئویی که شاید آخرین نوار ویدئویی این گروه در این منطقه باشد، طرفدارانش در داخل شهرک الباغوز را دعوت به ایستادگی در برابر محاصره و بمباران کرد. در این نوار ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی افراط‌گرایان منتشر شده و به مدت ۱۴ دقیقه است چهار تن به نوبت در آن صحبت می‌کنند و تاکید می‌کنند که در الباغوز هستند. این نوار ویدئویی شامل تصاویری از اتاق‌های کاهگلی و چادرها و کامیون‌هایی است و با تصاویر قبلی که خبرگزاری فرانسه پیش‌تر از نقاط پیشروی در جبهه‌ای در نزدیکی الباغوز منتشر کرده بود، تفاوت دارد. گوینده اول می‌گوید، چه بمیریم و چه زنده بمانیم همگی با هم خواهیم بود. این پیروزی است و ثبات چیزی است که خداوند همواره آن را دوست می‌دارد. این گوینده که ۳۰ ساله به نظر می‌رسد در کنار یک کودک و دو مرد دیگر نشسته و دو مرد دیگر سر خود را پوشانده‌اند و آرام صحبت می‌کنند که اگر هزاران کیلومتر باشد و اگر چند کیلومتر بیشتر برای ما باقی نمانده باشد می‌گویند شکست خوردیم اما مقیاس خداوند فرق می‌کند.