واکنش شورای همکاری خلیج فارس به تعرض وزیر اسرائیل به مسجدالاقصی

جاسم محمد البدیوی در اظهاراتی مطبوعاتی بر ضرورت اقدامات فوری جهت جلوگیری از ادامه تعرض و هتاکی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی تأکید کرد و مسئولیت هرگونه پیامد اینگونه تجاوزات را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست.

پیش از این، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعرض وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجدالاقصی، در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر مسجدالاقصی انجام گرفته و آن را تحریک احساسات مسلمانان و نقض صریح قوانین بین‌الملل می‌داند.

وزارت خارجه عربستان هم در بیانیه‌ای تعرض وزیر اسرائیلی به مسجدالاقصی را به‌شدت محکوم و اعلام کرد که اینگونه اقدامات هدفمند نقض صریح معاهدات بین‌المللی و موجب جریحه‌دارشدن احساسات و عواطف مسلمانان است.

اتحادیه عرب در واکنش به تعرض ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، گفت که تعرض بن‌گویر به مسجدالاقصی اقدامی خطرناک است که منطقه را ملتهب و متشنج خواهد کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کردند که سیاست‌های جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی در چارچوب جنگ دینی این رژیم علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.