دیدار زلنسکی با سران هند، انگلیس و ایتالیا+جزئیات

رئیس جمهور اوکراین در هیروشیما با سران کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که به منظور انجام چند دیدار رسمی در اجلاس سران گروه- ۷ (G- ۷) در شهر هیروشیما به ژاپن سفر کرده است، در رسانه‌ های اجتماعی اعلام کرد: با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در هیروشیما دیدار کردم.

اوکراین سقوط باخموت را تکذیب کرد

رئیس جمهور اوکراین در این خصوص ادامه داد: در دیدارم با سوناک درباره اجرای توافقات حاصل شده در سفرم به انگلیس در ۱۴ ماه می گفتگو کردیم، از رهبری انگلیس در «ائتلاف بین‌المللی جنگجو» تشکر کردم!

وی در خصوص دیدارش با نخست وزیر ایتالیا نیز گفت: در مورد لزوم توسعه ظرفیت‌ های دفاع هوایی بین دو کشور از جمله آموزش خلبانان اوکراینی گفتگو کردیم.

«ولودیمیر زلنسکی» که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین و روسیه با نخست وزیر هند دیدار کرده، تأکید کرد: در این دیدار اطلاعات دقیقی درباره طرح صلح اوکراین ارائه کردم و دهلی نو را به مشارکت در اجرای این طرح، دعوت کردم.

وی با اشاره به اینکه اوکراین به یک بیمارستان صحرایی سیار و کمک برای پاکسازی مین نیاز دارد، گفت: از هندوستان برای حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین در سازمان‌ های بین‌ المللی تشکر می‌ کنم.

نخست‌ وزیر هند بر ادامه حمایت‌ های بشردوستانه از اوکراین تاکید کرد و مدعی شد: جنگ روسیه و اوکراین تمام جهان را تحت تاثیر قرار داده، اما من این جنگ را یک موضوع سیاسی یا اقتصادی نمی‌ دانم، بلکه این برای من یک مسئله انسانی است!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.