واکنش «جیک سالیوان» به ورود یک ناشناس به خانه‌اش

«جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بعد از افشا شدن خبر ورود غیرقانونی یک مرد ناشناس به خانه‌اش، به این حادثه واکنش نشان داد.

سه مقام دولتی آمریکا بامداد چهارشنبه به روزنامه «واشنگتن پست» گفتند که یک مرد ناشناس حدود دو هفته قبل و بدون اینکه توسط مأموران محافظ سالیوان شناسایی شود، قدم‌زنان وارد خانه او شده است.

وحشت عجیب سناتور آمریکایی از آینده هوش مصنوعی

سالیوان شامگاه چهارشنبه در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران در پاسخ به سوال آنها درباره ورود غیرقانونی به خانه‌اش، گفت که به سرویس مخفی آمریکا اعتماد کامل دارد.

به گفته یک منبع مطلع، هیچ نشانه‌ای از ورود شخص مذکور به خانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید با توسل به زور یا مخفیانه وجود نداشته و این در حالی است که مأموران سرویس مخفی آمریکا به‌صورت شبانه‌روزی از سالیوان محافظت می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سالیوان از ارائه هرگونه توضیح یا جزئیات درباره حادثه ورود مزاحم به خانه‌اش خودداری کرد، اما گفت: «من به سرویس مخفی کاملاً ایمان و اعتماد دارم».

طبق گزارش‌ها، ورود غیرقانونی یک شخص به خانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید اولین حادثه از نوع خود نبوده و پیش از آن یک سری شکاف‌های امنیتی نگران‌کننده برای سیاستمداران و مقامات دولتی آمریکا رخ داده است. 

روز دوشنبه بود که مردی به دلیل حمله با چوب بیسبال به دو دستیار «جری کانولی» نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت ویرجینیا، دستگیر شد.

پیش از آن نیز در ماه اکتبر، یک مهاجم وارد خانه «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا در سانفرانسیسکو شد و با چکش به شوهر او حمله کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.