سامانه بارشی جدید در راه کشور

مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری  سازمان هواشناسی  امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شرق خراسان رضوی و جمعه در شمال اردبیل و برخی مناطق استان بوشهر بارش پراکنده،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

جدیدترین خودرو چینی در ایران را ببینید/ تصاویر

از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز،‌بخش‌هایی از مرکز و جنوب و روز یکشنبه در شرق و جنوب شرق رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و گردوخاک روی می‌دهد. شدت فعالیت سامانه بارشی برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده برای شمال غرب و غرب کشور است.

احوال پرسی عجیب وزیر رئیسی با یک مقام روس + فیلم

از لحاظ دمایی نیز تا شنبه آینده روند افزایش دما در نوار شمالی کشور پیش بینی شده و روز پنجشنبه شرق خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1402/02/27

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/02/27: شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان.

اثر مخاطره: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.