قالیباف: برخی مدیران خود را وارث اموال دولت میدانند/ قوانین مربوط به مولد سازی از سال۸۲ اجرا نشده است

 محمد باقر قالیباف ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای حل مشکلات کشور حضور در مناطق مختلف است، اظهار کرد: برای حل مشکلات مناطق نمی‌توان فقط در پایتخت نشست و مسائل را پیگیری کرد.

وی افزود: قوانین مجلس برای حل مشکلات مردم است و پذیرفتنی نیست که نتیجه نظارت‌های ستادی همچنان باقی ماندن این مشکلات باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مولد سازی تنها برای این مجلس نیست تاکید کرد: از سال ۱۳۸۲ تا به امروز ۱۲ قانون در این رابطه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مدیران تصور می‌کنند که وارث اموال دولت هستند و باید آن را حفظ کنند و بر همین اساس قوانین مربوط به مولد سازی تا به امروز اجرایی نشده است.

قالیباف بیان کرد: با تصویب آئین نامه تنها به دنبال اجرا و عملیاتی شدن قوانین باقیمانده از سال ۱۳۸۲ در رابطه با مولد سازی بوده‌ایم و اختیار اجرای آن نیز به استان و شهرستان‌ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین راه‌های حل مشکلات امروز کشور و شهرستان‌ها اجرای صحیح همین قانون مولد سازی است، اضافه کرد: مجلس نگاه تمرکززدایی به کشور دارد و امیدواریم با این نگاه مشکلات مناطق و شهرستان‌ها حل شود.

رئیس مجلس ادامه داد: در راستای تبصره ۱۸ مجلس و اشتغالزایی با نظر مجلس و دولت واگذاری کل اعتبار مربوط به اشتغال به حساب استان‌ها مصوب شد تا شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس هر تخصیصی که از سال ۹۸ در حوزهٔ اشتغال انجام شده و همچنین بازگشت تسهیلات پرداخت شده، به این حساب اضافه خواهد شد.

قالیباف ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی و اعتبار، بدون مسیر برنامه و بودجه، در اختیار استان‌ها قرار گرفته تا مشکلات استان‌ها را برطرف کند.

وی عنوان کرد: یکی از نگاه‌های مجلس یازدهم تلاش برای حل مشکلات شهری و سکونت مردم است و در همین راستا مصوب کردیم که زمین‌های ملی با قیمت منطقه‌ای به افراد همان منطقه واگذار شود.

رئیس مجلس یازدهم از تحت پوشش قرار گرفتن افراد بدون بیمه خبر داد و گفت: مجلس در قانون بودجه سال گذشته خود مصوب کرد که در سه دهک پایین جامعه یعنی بالغ بر ۶ میلیون نفر بدون اخذ وجه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و با تلاش دولت تا پایان خرداد سال جاری ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل آب یک مشکل بزرگ برای همه استان‌های کشور است، یادآور شد: در دو هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولین استانی و کشوری برای کمک به حل این مشکل برگزار خواهد شد.

 

 
کد خبر ۵۷۸۱۴۱۰

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.