ادعای رئیس نیرو‌های مسلح آمریکا درباره سلاح هسته ای ایران
رئیس نیرو‌های مسلح ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت مدعی شد که ایران همچنان در حال افزایش ظرفیت‌های خود برای تولید سلاح هسته‌ای است.. ژنرال مایک میلی که در جلسه کمیته فرعی اعتبارات دفاعی سنا حضور یافته بود اظهار داشت که ایران می‌تواند به سرعت مواد لازم برای ساخت سلاح اتمی را تولید کند و پس از آن تنها چند ماه لازم دارد تا این سلاح را در اختیار داشته باشد.

واکنش آمریکا به معرفی ایران بعنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر

رئیس نیروهای مسلح ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت گفت که ایران همچنان در حال افزایش ظرفیت‌های خود برای تولید سلاح هسته‌ای است.

ژنرال مایک میلی که در جلسه کمیته فرعی اعتبارات دفاعی سنا حضور یافته بود اظهار داشت که ایران می‌تواند به سرعت مواد لازم برای ساخت سلاح اتمی را تولید کند و پس از آن تنها چند ماه لازم دارد تا این سلاح را در اختیار داشته باشد.

این مقام نظامی ایالات متحده ماه گذشته نیز در یکی از نشست‌های کمیته دفاعی مجلس نمایندگان گفته بود که آمریکا به عدم استفاده ایران از سلاح هسته‌ای «میدانی» و آماده شلیک متعهد است.

او اما چند روز بعد در نشست دیگری در کنگره، کلمه «میدانی» را به کار نبرد و صرفا با اشاره به پیشرفت‌ در برنامه هسته‌ای ایران گفت که اگر جمهوری اسلامی به غنی‌سازی ۹۰ درصدی دست بزند، تا احتمال ساخت بمب اتمی تنها چند ماه فاصله دارد.

وبسایت اکسیوس همان زمان گزارش داد که این اظهارات باعث «نگرانی» مقامات اسرائیل درباره موضع دولت جو بایدن در قبال برنامه هسته‌ای ایران شده است و آنها خواهان توضیح در این زمینه شده‌اند.

این گزارش به نقل از «چهار مقام اسرائیلی» می‌گفت که مقامات نظامی و اطلاعاتی این کشور نگران شده‌اند مبادا سخنان مارک میلی نشان از تغییر سیاست آمریکا باشد و این که دولت جو بایدن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را تا مادامی که صرفا نخواهد از بمب هسته‌ای استفاده کند، قابل تحمل بداند.

ژنرال میلی اما در سخنان روز پنج‌شنبه خود بر عدم تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

وی اظهار داشت: «سیاست ایالات متحده مثل گذشته است. ایالات متحده همچنان خود را متعهد می‌داند که نگذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.