واکنش اتحادیه اروپا به بازداشت عمران خان

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در زمینه دستگیری عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان تاکید می کند که در چنین شرایط سخت و پرتنشی، خویشتن داری و خونسردی لازم است.

بیانیه یادشده که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد می‌افزاید: چالش‌های پاکستان را فقط خود پاکستانی‌ها می‌توانند از طریق گفت‌وگوی صادقانه و در راستای حاکمیت قانون تعیین کنند.

ساعاتی پیش منابع خبری پاکستان از بازداشت نخست وزیر سابق این کشور در ارتباط با پرونده اتهام فساد مالی خبر دادند.

عمران خان برای حضور در جلسه دادگاه و تقاضا برای دریافت قرار وثیقه از لاهور به اسلام‌آباد سفر کرده بود، که توسط ماموران دیوان ملی محاسبات در ارتباط با پرونده اتهام اختلاس مالی بازداشت شد.

رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد بازداشت رهبر مخالفان را اقدامی اشتباه دانست و دستور داد تا فرمانده پلیس پایتخت هر چه سریعتر در دادگاه حاضر و توضیحات لازم را ارائه دهد در غیر این صورت دادگاه، نخست وزیر پاکستان را احضار خواهد کرد.

بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان همزمان با تداوم ناآرامی‌های سیاسی در این کشور و در حالی انجام می‌شود که روز گذشته سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه دخالت نهادهای نظامی و امنیتی جدال میان دولت و اپوزیسیون، نسبت به اتهامات نخست وزیر سابق پاکستان هشدار جدی داد.

عمران خان ۷۱ ساله رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان سال گذشته در جریان یک تجمع سیاسی هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و از آن پس تحت تدابیر شدید امنیتی سفر می‌کند.

نخست وزیر سابق پاکستان که اواخر فروردین سال گذشته با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی را به بی‌کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.