حامیان اردوغان و رقیبش به جان هم افتادند!

حامیان رجب طیب اردوغان و کمال قلیچدار اوغلو، پس از پایان رأی‌گیری در شهر آمستردام پایتخت هلند، به درگیری با یکدیگر پرداختند تا جایی که نیروهای پلیس مجبور به مداخله شدند.

چرا نقشه ایران در دست رقیب اردوغان است؟+عکس

به نوشته وبگاه زمان ترکیه، شهرهای لاهه، دیفنتر و آمستردام هلند در روزهای گذشته شاهد رأی‌گیری اتباع ترکیه بود، اما روند رأ‌ی‌گیری شب گذشته در حالی در ساعت ۲۱ به پایان رسید که نمایندگان دو حزب عدالت و توسعه و جمهوری خلق با یکدیگر درگیر شدند و این درگیری به میان هواداران دو طرف نیز کشیده شد.

روند رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه در خارج از این کشور از هفتم اردیبهشت آغاز شد و شب گذشته به پایان رسید.

اما در خصوص درگیری شب گذشته، به گفته شاهدان عینی، روند رأ‌ی‌گیری طی روزهای گذشته پرتنش بود تا جایی که شب گذشته از کنترل خارج شد و پلیس آمستردام با اعلام حالت فوق‌العاده بالگردها و خودروهای امدادی خود را روانه منطقه درگیری کرد.

در این راستا سخنگوی پلیس آمستردام نیز اعلام کرد که میدان نزدیک به محل رأی‌گیری شاهد درگیری شدید و خشونت‌آمیز بود.

در مقابل نیز مقامات کنسولگری ترکیه در آمستردام از هرگونه اظهار نظری در خصوص این اتفاق خودداری کردند.

حدود ۲۶۰ هزار تبعه ترکیه‌ای در هلند حق رأی دارند و طبق اعلام اندیشکده Clingendael درصد این افراد در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند. طی انتخابات سال ۲۰۱۸، حدود ۷۳ درصد رأی دهندگان در هلند به رجب طیب اردوغان رأی داده بودند.

بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه در مجموع ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ نفر از شهروندان این کشور واجد شرایط رأی‌دهی هستند که سه میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۸ نفر از آنها در کشورهای خارجی به سر می‌برند.

بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۱۴ ماه می ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برگزار می شود.

بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه نتایج موقت انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۳:۵۹ روز رای گیری اعلام می شود و در صورتی که در اولین دور رای گیری، اکثریت مطلق آرای معتبر به دست نیاید، دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه ۲۸ ماه مِی برابر با هفتم خردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.