تماس تلفنی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم روز گذشته (دوشنبه) در یک تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا درباره در ارتباط با تلاش‌های تل‌آویو برای برقراری روابط دیپلماتیک با تعداد بیشتری از کشورهای غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در آستانه سفر هفته گذشته خود به عربستان سعودی گفته بود که واشنگتن سخت تلاش می‌کند تا روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برقرار شود اما در بیانیه ژیم صهیونیستی به طور خاص به نام کشوری اشاره نشده بود.

در این بیانیه آمده است: «الی کوهن وزیر امور خارجه، آنتونی بلینکن را در جریان فعالیت اخیر اسرائیل با هدف تقویت ثبات منطقه‌ای قرار داد و دو طرف در خصوص پیشبرد اقدامات بیشتر در زمینه عادی‌سازی روابط بعنوان بخشی از گسترش و تعمیق توافقات آبراهام بحث کردند».

آبراهام به قراردادهای سال 2020 با میانجیگری آمریکا اشاره دارد که رژیم صهیونیستی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و بحرین امضا کرد.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آماده است که کوهن همچنین روز دوشنبه با «آموس هوچستین» فرستاده ایالات متحده در قدس دیدار کرد و درباره «پیشرفت گام‌های دیپلماتیک در منطقه» بحث و گفت‌وگو کردند.

عربستان سیگنال‌هایی برای پذیرش توافقات 2020 ارسال کرد اما در ادامه این روند، عقب‌نشینی کرد و گفت که در ابتدا باید به اهداف فلسطین برای تشکیل دولت احترام گذاشته شود.

طبق این گزارش، عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی یکی از اهداف مهمی است که «بنیامین نتانیاهو»  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معین کرده است و کوهن ماه گذشته اعلام کرد که چنین پیشرفتی «روی میز» قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.