در ادامه تبلیغات گسترده ایالات متحده و رژیم صهیونیستی درباره توافقات سازش دولت‌های امارات عربی متحده و بحرین با تل‌آویو، این بار یک مقام آمریکایی از تمایل پنج کشور دیگر برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید بامداد امروز (جمعه) توضیح داد بعد از امضای توافق عادی‌سازی روابط منامه و ابوظبی با تل‌آویو، پنج کشور دیگر نیز به صورت جدی پذیرش چنین توافقی را بررسی می‌کنند.

میدوز طی نشست خبری پیش از سفر به ایالت ویسکانسین به همراه رئیس‌جمهور آمریکا، گفت نمی‌تواند نام این کشورها را اعلام کند اما فقط می‌تواند بگوید که سه کشور از آنها در منطقه غرب آسیا قرار دارند.

رویترز احتمال داد یکی از کشورهای مذکور، عمان باشد که روز سه‌شنبه نیز سفیر آن در مراسم امضای توافقنامه‌های سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، حضور داشت.

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالاتی درباره امضای توافق سازش بین دولت‌های امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: «حداقل سه یا چهار کشور هستند که می‌خواهند به توافق عادی‌سازی روابط بپیوندند و ما به دنبال اتحاد در خاورمیانه هستیم تا خونریزی‌ها در آن منطقه را متوقف کنیم». 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.