۲ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: صابر پرنیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همین راستا، برای امسال افتتاح ۵۰۰ واحد صنعتی جدید و افزایش ظرفیت برای ۴۰۰ واحد صنعتی در استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به توسعه صنعت قطعه‌سازی در گروه تولید مجموعه‌سازان آذربایجان‌شرقی، گفت: سال گذشته مجموعه های صنعتی بزرگ استان همچون ایدم، چرخشگر، موتوژن، بلبرینگ، صنایع شیشه، لوازم خانگی و کفش رشد تولید قابل توجهی داشتند و قطعه سازان استان نیز به تناسب رشد این مجموعه ها، تولید خود را افزایش دادند.

پرنیان افزود: شرکت تراکتورسازی سال گذشته در حوزه های فروش قطعات، تولید موتور، تولید قطعات ریخته گری، خودروی تجاری و صادرات رکورد شکست و برای امسال نیز تولید ۴۰ هزار دستگاه تراکتور هدفگذاری شده که این موضوع موجب رشد صنعت قطعه سازی در آذربایجان شرقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با قطعه سازان استان هماهنگی های لازم به منظور آمادگی برای رشد تولید انجام شده است، تاکید کرد: انجمن قطعه سازان استان تفاهم نامه هایی با خودروسازان بزرگ منعقد کرده اند تا تبریز به قطب صنعت قطعه سازی کشور تبدیل شود.

پرنیان با اشاره به اهمیت تاثیرپذیری رشد صنایع از یکدیگر مانند یک زنجیره گفت: امسال موفق به اخذ مجوز خودروسازی سواری با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه و ۱۰ هزار دستگاه کامیون و کشنده شدیم.

وی ادامه داد: ۲ مورد سرمایه گذاری برای افزایش تولید در حوزه کامیون، کامیونت و کشنده نیز در آذربایجان شرقی برنامه ریزی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.