کمک‌های جدید نظامی حامیان اوکراین به این کشور

اتحادیه اروپا قصد دارد ظرفیت تولیدات نظامی خود را افزایش دهد.

رسانه های اوکراینی گزارش دادند، در همین باره کمیسیون اروپا ۵۰۰ میلیون یورو (۵۵۳ میلیون دلار) را به افزایش تولید گلوله‌های توپخانه و موشک اختصاص می‌دهد تا امکان کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را فراهم و به کشورهای عضو این اتحادیه کمک کند، ذخایر خود را تکمیل کنند.

روسیه رسما زلنسکی را تهدید کرد

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: این امر به تامین مهمات بیشتر برای اوکراین برای دفاع از شهروندانش کمک می‌کند و همچنین توانایی‌های دفاعی اروپا را تقویت خواهد کرد.

کمک‌های جدید نظامی اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا به اوکراین

علاوه بر ۵۰۰ میلیون یورویی که قرار است برای این منظور از بودجه اتحادیه اروپا تامین شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید سهم خود را بدهند تا ۵۰۰ میلیون یورو دیگر (در مجموع یک میلیارد یورو) به این امر اختصاص پیدا کند.

همچنین ایالات متحده یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای اوکراین را اعلام کرد که حاوی مهماتی است که قرار است قبل از حمله گسترده برنامه‌ریزی شده اوکراین علیه نیروهای روسیه در اختیار این کشور قرار داده شود.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته شامل مهمات مورد استفاده در سامانه‌های موشکی هیمارس، هویتزر، توپخانه، خمپاره و تسلیحات ضد زرهی است که اوکراین برای عقب راندن نیروهای روسیه نیازمند آن است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، از زمان حمله روسیه به این کشور در اواخر فوریه ۲۰۲۲، ایالات متحده بیش از ۳۵.۷ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

همچنین اوکراین اولین دسته از تجهیزات پاکسازی مین را با ارزش کل ۲۲.۵ میلیون دلار کانادا (۱۶.۵۳ میلیون دلار آمریکا) از اتاوا دریافت کرده است.

کمک‌های جدید نظامی اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا به اوکراین

سفارت کانادا در کی‌یف روز چهارشنبه در توئیتر اعلام کرد که تجهیزات پاکسازی مین توسط خدمات اضطراری دولتی اوکراین دریافت شده است.

در این بیانیه توئیتری آمده است: این خودروها برای پاکسازی زمین‌های کشاورزی و بازگرداندن این مزارع به جرگه تولید و کمک به بازگرداندن امنیت غذایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه هفته جاری با جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا درباره همکاری‌های نظامی بلندمدت بین دو کشور گفت‌ وگو کرد.

ترودو پس از این تماس تلفنی با زلنسکی در توئیتر نوشت که کشورش از اوکراین حمایت خواهد کرد.

اُتاوا طی سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کمک نظامی از جمله خودروهای زرهی، موشک‌های زمین به هوا، توپ‌های هویتزر و مهمات و همچنین تانک‌های لئوپارد به اوکراین اختصاص داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.