دیدار رئیس اسرائیل با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا+عکس

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونسیتی امروز (دوشنبه) میزبان کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود که از زمان تصدی پستش برای نخستین بار است که به اراضی اشغالی آمده است.

زنان کم‌حجاب و مردان کراواتی در جلسه امروز مجلس چه کسانی بودند؟ +عکس‌ها

به گزارش روسیا الیوم، دفتر اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف نشست کاری غیرعلنی داشتند و سپس، نشست دیپلماتیک گسترده‌تری با حضور مشاوران هرتزوگ و سفیر اسرائیل در آمریکا و ۱۷ عضو کنگره که به همراه رئیس مجلس نمایندگان به عنوان بخشی از هیات دو حزب وارد اراضی اشغالی شدند، برگزار شد.

در این نشست دو طرف درخصوص شراکت مستحکم میان اسرائیل و ایالات متحده گفتگو کرده و بر راه های تعمیق همکاری دو طرف در زمینه‌های مختلف تمرکز کردند. هرتزوگ در آغاز نشست گفت: ما اهمیت بسیاری برای سفر دو حزب قائل هستیم این افتخاری برای ما است که با ما در اینجا باشید. ما همه شما را به عنوان دوستان عزیزی میبینیم. ما از گذشت ۷۵ سال از "استقلال سرزمینمان" خیلی مفتخر و خرسند هستیم.

وی افزود: ما سرزمینی شگفت انگیز و شکوفا هستیم، رابطه ما با ایالات متحده در دی‌ان‌ای ما جاری است و آمریکا متحد بسیار محکمی برای ما است. ما از یکپارچگی کامل در منطقه در نتیجه توافقات ابراهیم که پس از توافقنامه‌های صلح با اردن و مصر حاصل شد، خرسندیم. ما معتقدیم که اتحاد با آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.