پس‌انداز پیری در آمریکا

میانگین سن بازنشستگی در ایالت‌های آمریکا متفاوت است. در ایالت‌هایی که هزینه زندگی بالاتری دارند، مانند منطقه نیوانگلند، میانگین سن بازنشستگی بیشتر است. مردم بیشتر کار می‌کنند تا توانایی بازنشستگی در ایالت خود را داشته باشند. در ایالت‌هایی که بیکاری بالایی دارند، متوسط سن بازنشستگی در واقع پایین‌تر است. افرادی که نمی‌توانند کار پیدا کنند، باید زودتر از حد موردنظر خود بازنشستگی بگیرند. یکی از مناطقی که زودتر از سن بازنشستگی است منطقه آپالاشیا است. از طرفی مساله مهمی که باید به آن توجه کرد، بحث پس‌انداز در دوران قبل از بازنشستگی است. طی یک گزارشی که گروه‌های مختلف سنی را دسته‌بندی کرده است نشان می‌دهد افراد در سنین مختلف چه میزان به فکر پس‌انداز برای دوران بازنشستگی خود هستند. بر این اساس، ۴۲ درصد از جوانان سنین بین ۱۸ تا ۲۹ سال، هیچ مبلغی را برای دوران بازنشستگی خود ذخیره نکرده‌اند. همچنین ۲۶ درصد از افراد سنین بین ۳۰ تا ۴۴ سال نیز هیچ پس‌اندازی برای این دوران اختصاص نداده‌اند. طبق انتظار با نزدیک شدن افراد به سن بازنشستگی، این عدد کمتر می‌شود. اما باز هم ۱۷ درصد از افراد سنین بین ۴۵ تا ۵۹ سال، به‌طور کامل هیچ پس‌اندازی برای بازنشستگی ندارند. گفتنی است ۱۳ درصد از افرادی که دقیقا زمان بازنشستگی آنها فرا رسیده است، یعنی سن ۶۰ سال و بالاتر نیز هیچ ذخیره مالی ندارند.

تامین اجتماعی در آمریکا از اصطلاح سن بازنشستگی کامل (FRA) برای افرادی استفاده می‌کند که به‌صورت طبیعی و عادی در سن قانونی بازنشسته شده‌اند. به این دسته از افراد مزایای کامل بازنشستگی تعلق می‌گیرد. برنامه خدمات درمانی مدیکر نیز برای افراد ۶۵ سال به بالا است و اگر فردی قبل از این سن بخواهد بازنشسته شود باید به فکر یک شرکت بیمه خصوصی باشد.  باید گفت فارغ از اینکه سن شما چقدر است، باید برنامه‌ای بلندمدت در ذهن خود داشته باشید و برای دوران بازنشستگی برنامه‌ریزی کنید، یعنی هر فرد باید حساب کند که چند سال تا سن بازنشستگی‌اش مانده است و باید برای اداره امورات زندگی خود چقدر پس‌انداز داشته باشد. اگر شما قصد دارید که زود‌تر بازنشسته شوید باید مطلع باشید که هزینه شما نسبت به کسی که در سن گفته شده بازنشسته می‌شود بیشتر است. بازنشستگی نشان دهنده تغییر بزرگی در سبک زندگی است. بسیاری از افراد بیشتر از انتقال تدریجی کار تمام وقت به بازنشستگی تمام وقت سود می‌برند. پزشکان و سایر متخصصان، مانند حسابداران یا وکلا، اغلب این توانایی را دارند که برنامه کاری خود را به چهار روز در هفته، سپس سه روز در هفته و... کاهش دهند. اگر بتوانید این کار را ترتیب دهید، این امکان به شما داده می‌شود تا از مهارت‌های خود بیشترین استفاده را کرده و میزان درآمد خودتان را نیز متناسب با وقت کمی که می‌گذارید بیشتر کنید. همچنین باید گفت اگر پول کافی پس‌انداز نکرده‌اید، تمدید سن بازنشستگی از ۶۲ سالگی تا ۶۵ سالگی می‌تواند تاثیر مثبتی در موفقیت مالی برنامه بازنشستگی شما داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه مدیکر از ۶۵ سالگی شروع می‌شود، نیاز نیست هزینه گزافی را برای درمان تا قبل از ۶۵ سالگی پرداخت کنید. علاوه‌بر این، با کار طولانی‌تر، شما سه سال دیگر به جای برداشت از پس‌انداز خود، آن را بیشتر کرده‌اید.

از نکات قابل‌توجه این است که برخی فکر می‌کنند هر چه زود‌تر بازنشسته شوند می‌توانند بیشتر از مزایای تامین‌اجتماعی استفاده کنند در صورتی که ممکن است فرد مشمول محدودیت‌های تامین اجتماعی شود و نتواند تا آخر عمر خود از این مزایا بهره‌مند شود. اکنون با توجه به اینکه امید زندگی بالا رفته و میانگین طول عمر صعودی است، کار عقلایی این است که با تفکر درخصوص آینده، طوری برنامه‌ریزی کرد که دوران بازنشستگی را که می‌تواند بسیار طولانی باشد، با آسودگی سپری شود.