خبر مهم مقام ارشد سازمان ملل درباره خروج صدها هزار نفر از خاک سودان

مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌های سودان، صدها هزار نفر خاک این کشور آفریقایی را ترک خواهند کرد.

اعتراف فرمانده اوکراینی درباره وضعیت باخموت

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «رئوف مازو» معاون  کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز دوشنبه در شهر «ژنو» در نشست خبری اعلام کرد که احتمال خروج ۸۰۰  هزار نفر از سودان در نتیجه درگیری‌های جاری بین گروه‌های نظامی رقیب وجود دارد.

درگیری‌ نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» و ارتش این کشور تحت فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.

 به گزارش رویترز، رئوف مازو گفت که ممکن است این افراد به ۷ کشور همسایه فرار کنند. او گفت که این برآورد شامل حدود ۵۸۰,۰۰۰ سودانی است، در حالی که بقیه پناهندگان موجود به طور موقت در این کشور زندگی می‌کنند.

«ولکر پرتس» فرستاده سازمان ملل متحد در «دارفور» نیز خبر داد که حدود چهار هزارتن از کمک‌های انسان‌دوستانه ارائه‌شده به سودان توسط برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، سرقت شده است.

فرستاده سازمان ملل به «اسکای نیوز» گفت: «اکثر کمک‌های بشردوستانه‌ای که در انبارهای ما بوده، سرقت شده و تمام [محتوای] انبارهای سازمان جهانی غذا و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهجویان و دیگر سازمان‌ها در دارفور دزدیده شده است و در نتیجه برنامه جهانی غذا حدود چهار هزار تن کمک انسانی را از دست داده است.»

پرتس در ادامه بر لزوم آتش‌بس و از سرگیری فعالیت‌های برنامه جهانی غذا در سودان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به شهروندان این کشور تاکید کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از تمام طرف‌های درگیر در سودان خواست که جنگ داخلی در این کشور را هر چه سریع‌تر پایان دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.