هشدار هواشناسی به پایتخت نشینان

 حامد یزدی مهر با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال فعالیت دو سامانه طی امروز و فردا در کشور، گفت: در حال حاضر هشدار زرد سازمان هواشناسی در مورد احتمال وزش شدید باد و وقوع رعد و برق در نقاط مختلفی از تهران صادر شده و در همین راستا نیز هشدارهای لازم به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ابلاغ شده است.

سنگ مزار ساده کیومرث پور احمد!+ عکس

وی با بیان اینکه مدیریت بحران در آماده باش کامل قرار دارد، گفت:‌طبق پیش بینی سازمان هواشناسی برابر سامانه اول احتمال وقوع رگبار و رعد و برق طی امروز یکشنبه دهم اردیبهشت در استان تهران وجود دارد. در همین راستا به تمام مردم ساکن در نیمه شمالی و ارتفاعات در خصوص وقوع این سامانه هشدار می‌دهیم تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. همچنین عدم صعود به ارتفاعات توسط کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور امر مهمی است که باید مورد تاکید قرار بگیرد.  

یزدی مهر با اشاره به فعالیت سامانه دوم نیز گفت:‌ سامانه دوم مورد انتظار برای روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه است. این سامانه همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود و فعالیت این سامانه تا روز  سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ادامه می‌یابد که توصیه اکید مدیریت بحران به مردم استان به خصوص نواحی مرکز و نیمه جنوبی این است که از قرار گرفتن در زیر تابلوهای تبلیغاتی و پارک خودرو کنار درختان و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.