یخبندان در راه تهران است!

 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از ظهر چهارشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) تا اواخر وقت پنج شنبه (۲۴ فروردین ماه) وقوع رگبار شدید باران ، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در استان تهران به‌ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب و غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، امکان سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، وقوع صاعقه و تگرگ، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین خودداری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان توصیه می‌شود.

ناگفته های جهانبخش درباره خواندن سرود در جام جهانی+ فیلم

در ادامه اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید از بعد از ظهر چهارشنبه تا پایان صبح شنبه هشدار می‌دهد و به‌ویژه از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه احتمال توفان لحظه‌ای دراستان تهران به‌خصوص مناطق جنوبی و غربی آن وجود دارد.

در این وضعیت سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت و غیر مستحکم دور از انتظار نیست و اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اطمینان حاصل کردن از استحکام سازه‌های موقت و غیرمستحکم نظیر داربست‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و پرواز با هواگردهای سبک، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور، خودداری از توقف خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال، عدم استقرار در نواحی مرتفع نظیر داربست‌ها توصیه می‌کند.

در بخش دیگر ازاین هشدار به کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس از چهارشنبه تا پایان جمعه در استان تهران اشاره و آورده شده است: این وضعیت ‌به‌ویژه پنجشنبه شب تا جمعه موجب یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات بالادست می‌شود و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به مدیریت حامل‌های انرژی و تنظیم دمای گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا در هشدار  نارنجی ‌رنگ  سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.