انتقاد امام جمعه شیراز از سقط جنین/ دکترها و بیمارستان‌ها بدانند حرام است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی گفت: وقتی نطفه منعقد شد؛ قتل نفس است و باید دکترها و بیمارستان‌ها بدانند که حرام است. این روش غلط در اروپا متاسفانه اینجاها فراگیر شده است. بچه‌کشی؛ جنین هم بچه است این قتل اولاد یکی از گناهان کبیره است.

علت حضور آیت‌الله سلیمانی در بانک از زبان امام جمعه بابل

حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری‌ها در اثر عدم نصحیت پذیری برخی از جوانان و نوجوانان است، گفت: حرام بعدی که خدا میگوید این است که بچه‌ها را از ترس فقر و تنگدستی نکشید؛ در جای دیگر نه تنها دختر را زنده به گور می‌کردند بلکه وقتی وضع اقتصادی بد می‌شد پسران را نیز می‌کشتند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه عده‌ای خیال می‌کنند رازق آن‌هاست این کورتاژها در بیمارستان‌ها قانونی و غیرقانونی می‌شود؛ مخالفت با دستور خداست، افزود: وقتی نطفه منعقد شد؛ قتل نفس است و باید دکترها و بیمارستان‌ها بدانند که حرام است. این روش غلط در اروپا متاسفانه اینجاها فراگیر شده است. بچه‌کشی؛ جنین هم بچه است این قتل اولاد یکی از گناهان کبیره است.

رضوی اردکانی خاطرنشان کرد: خداوند میفرماید که شما و بچه‌ها را ما روزی می‌دهیم؛ مشکل اقتصادی از اسراف‌ها و خرج‌های بیهوده است و الا خرج اولاد و بچه دادن کسی را فقیر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اسلام می‌خواهد جامعه پاک و طاهر باشد افزود: روابط غیرمشروع مخفیانه نیز مصداق گناهان خیلی زشت است چه برای دختر و چه برای پسر، با این صفحات مجازی و ماهواره‌ها مخصوصا این صفحات موبایل آتشی به خرمن خانواده‌ها می‌شود؛ چقدر خانواده‌ها متلاشی شدند.

رضوی اردکانی بیان کرد: طی روزهای گذشته یکی از علمای بزرگ اسلام در بابلسر مازندران به ناحق دشمنان او را ترور می‌کنند. وی با بیان اینکه طول عمر آیت‌الله سلیمانی در راه خدمت به اسلام بود، افزود: مردی ساده زیست و مردمی و همیشه در صحنه بود. این شخصیت بزرگ را دشمنان نتوانستند تحمل کنند و خیلی ناجوانمردانه ترور کردند؛ که مقام معظم رهبری هم پیام دادند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه معضلات فرهنگی مثل بی‌حجابی داریم، ادامه داد: اینجا کشور اسلامی است که ۳۰۰ هزار شهید دادیم. در وصیت‌نامه شهدا اکثرا توصیه شده به حجاب؛ حجاب برای مصونیت خانواده‌ها است پاکی و طهارت در خانواده‌ها باشد، ولی بی‌حجابی مقدمه بدهای بدتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمانیکه هنجارشکنی شد و دشمن ماموریت دارد فقط باید مراقب بود دو قطبی در جامعه ایجاد نشود، چون یکی از نقشه‌های دشمن هم همین ایجاد دو قطبی است، افزود: عدم رعایت حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است که رهبری هم فرمودند و باید در ادارات و بیمارستان‌ها و نهادهایی که اختیارش دست مسئولان است در خیابان هم درگیری نباید باشد درگیری فیزیکی را بهانه می‌کنند کما اینکه در پاییز گذشته بهانه‌های واهی دشمن بر موج سوار شد و خساراتی وارد کرد.

رضوی اردکانی بیان کرد: باید با تعقل، تدبر، ملاطفت و برنامه‌های اسلام رهبری بیان می‌کند این فاجعه فرهنگی جمع شود و اکثریت زنان باحجاب هستند و اکثر مردهای ما طرفدار حجاب هستند. احترام به اکثریت باید باشد و این مسئله فرهنگی و اقتصادی را مردم و مسئولان رعایت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.