ژنرال آمریکایی: نیروی زمینی روسیه دچار انحطاط شده است

در حالیکه گزارش‌های زیادی از سوی رسانه‌های غربی در خصوص تلفات سنگین نظامیان روسیه در جنگ اوکراین منتشر می‌شود، یک فرمانده نظامی ارشد ایالات متحده در اروپا روز گذشته (چهارشنبه) به نمایندگان کنگره گفت که روسیه مهمات بسیار زیادی در زرادخانه‌های خود دارد.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، ژنرال «کریستوفر کاولی» فرمانده فرماندهی آمریکا در اروپا به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: «نیروی زمینی روسیه تاحدودی با این درگیری دچار انحطاط شده است با این‌حال امروز بزرگ‌تر از زمان آغاز این درگیری است».

وی ادامه داد: «نیروی هوایی کمترین خسارت را داشت و ۸۰ هواپیما را از دست دادند. هنوز یکهزار جنگنده و بمب‌افکن دیگر وجود دارد. نیروی دریایی یک کشتی از دست داد».

اسناد نظامی محرمانه‌ای که یک نیروی جوان گارد ملی آمریکا برای مدت چندین ماه آن‌ها را فاش می‌کرد، تصویری از محلی که نیروهای زمینی روسیه در جنگ اوکراین حضور داشتند، ارائه داده است.

در یکی از اسناد که زمان آن به فوریه و مارس بازمی‌گردد، می‌گوید که ۵۲۷ گردان از ۵۴۴ گردان روسیه به جنگ علیه اوکراین متعهد هستند و در حال حاضر ۴۷۴ گردان روس در اوکراین حضور دارند.

در یک سند دیگر نیز برآورد شده است که بین ۳۵ تا ۴۳ هزار نیروی روسیه در جریان عملیات در اوکراین کشته شدند و این تلفات اخیراً در نبرد اطراف باخموت بسیار سنگین بوده است.

با این حال، به نظر می رسد که این تلفات تنها کسری از کل نیروی نظامی روسیه باشد. کاولی در پاسخ به سؤالی درباره گشت‌زنی زیردریایی روسیه در اقیانوس اطلس گفت که «بخش زیادی از ارتش روسیه تحت تأثیر منفی تهاجم این کشور به اوکراین قرار نگرفته است».

اسناد فاش شده همچنین دیدگاه بدبینانه‌ای نسبت به اعتماد آمریکا نشان می‌دهد و می‌گوید روسیه به زودی می‌تواند برتری هوایی داشته باشد و پدافند هوایی میان‌برد اوکراین «تا ۲۳ می به طور کامل کاهش می یابد».

کاولی همچنین در ارزیابی خود از جنگ اوکراین تصریح کرد: «طبق مدل‌سازی‌هایی که ما با دقت زیادی انجام داده‌ایم، اوکراینی‌ها در موقعیت خوبی هستند. آنها نقاط ضعفی دارند که ترجیح می‌دهم در انظار عمومی در مورد آنها صحبت نکنم... اما ما از شگفتی آنها و چیزهایی از این قبیل مطمئن هستیم. البته، ما روی همه اینها با طرف اوکراینی کار کرده‌ایم».

در تازه ترین تحول در عرصه جنگ روسیه با اوکراین، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه از بیم دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال شکست اوکراین در ضدحمله بهاری خبر داده است.

پایگاه «پولیتیکو » در گزارشی  نوشت که  دولت بایدن به صورت بی‌سر و صدا در حال آماده شدن برای این احتمال است که پاتک بهاری اوکراین نتواند انتظارات را برآورده کند.

مطابق این گزارش چنانچه این اتفاق رخ دهد منتقدان دولت بایدن در داخل آمریکا و همچنین متحدان این کشور در خارج آن را به ضعف واشنگتن تعبیر خواهند کرد.  اوکراین هدف از این پاتک را بازپس‌گیری برخی اراضی در بخش‌های جنوبی و شرقی از روسیه تعریف کرده است، هر چند که هیچ مقام ارشد اوکراین به جزئیاتی از این عملیات اشاره نکرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.