هشدارها کار خودش را کرد/ چین عقب نشینی کرد

 در طول بیش از یک‌سال گذشته آمریکا اصرار و تلاش دیپلماتیک زیادی داشت که جلوی کمک‌های نظامی چین به روسیه در جنگ اوکراین را بگیرد. ظاهراً این سیاست آمریکا به موفقیت رسیده و چین دیگر قصدی برای کمک نظامی به روسیه ندارد. نشنال‌اینترست با انتشاریادداشتی بررسی کرده که اولاً چرا چین چنین تصمیمی گرفته و آیا بر سر آن خواهد ماند یا نه.

یک پیش‌بینی مهم درباره توافق ایران و عربستان

گیریم همین امروز اسرائیل نابود شود، چه کمکی به حل مشکلات کشور ما می کند؟

دیپلماسی موفق آمریکا

 این مورد را باید یکی از مصادیق موفقیت آمریکا در دیپلماسی اجبار بدانیم؛ جایی که شما بدون استفاده از زور سخت و فقط با ابزار دیپلماسی، کشور دیگری را وادار می‌کنید که سیاست‌های مطلوب شما را پی بگیرد و دست از سیاست‌هایی که برای شما نامطلوب است بردارد. همین مسئله در ارتباط با کمک‌های نظامی چین به روسیه باعث شد که از وقوع یک تنش میان چین و آمریکا جلوگیری شود.

برای ترامپ رقیب پیدا شد/ این زن جذاب او را زمین می‌زند؟ + عکس

خواب جدید چین 

وزیر امور خارجه چین در 14 آوریل در یک کنفرانس خبری با آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، تضمین داد که این کشور در مورد صادرات اقلام نظامی، نگرش محتاطانه و مسئولانه‌ای اتخاذ می‌کند و گفت: «چین به طرفین درگیر در مناقشۀ اوکراین سلاح ارائه نخواهد کرد و صادرات اقلام دومنظوره را نیز مطابق با قوانین و مقررات مدیریت و کنترل خواهد کرد».

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «چرا چین از کمک نظامی به روسیه عقب‌نشینی کرد؟» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.