هشدار روسیه به شهروندان خود؛ به این کشور سفر نکنید

در ادامه تنش‌های دیپلماتیک و سیاسی بین کشورهای غربی با روسیه، مسکو درباره سفر شهروندانش به کانادا هشدار داد.

سفارتخانه روسیه در اُتاوا شامگاه شنبه از اتباع روس خواست که از سفر به کانادا و همچنین تراکنش با نظام بانکی و واحد پول این کشور خودداری کنند.

معرفی جدیدترین جنگنده نسل ۵ روسیه؛ سوخو ۷۵+ تصاویر

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این نمایندگی دیپلماتیک آمده است: «با توجه به موارد متعدد اقدامات تبعیض‌آمیز علیه شهروندان روسی به‌دلیل قومیت و تابعیت در کانادا، از جمله خشونت فیزیکی، توصیه می‌کنیم از سفر به این کشور برای گردشگری، تحصیل و همچنین در زمینه روابط تجاری خودداری کنید».

سلاح رویایی پوتین رونمایی شد+ عکس

این سفارتخانه همچنین از افزایش تعداد شکایات اتباع روس درخصوص مسدود شدن انتقال پول خصوصی به سازمان‌های مالی و اعتباری کانادا خبر داد.

طبق این گزارش، سفارتخانه روسیه توضیح داد: «با توجه به خطرات بالای  هرگونه تراکنش مالی در حوزه استحفاظی کانادا، به دلار کانادا که شامل موسسات بانکی روسیه می‌شود، از شما می‌خواهیم که از ادامه این کار اجتناب کنید».

به نوشته اسپوتنیک، مسکو همچنین توصیه کرد که شهروندان روس که ‌هم‌اکنون در کانادا حضور دارند، به دلیل احتمال وقوع حملات نژادپرستانه، به ویژه در مکان‌های شلوغ، اقدامات احتیاطی را رعایت کنند.

پیش از این نیز وزارت دفاع کانادا در یک بیانیه اعلام کرد که برای مقابله با روسیه، بسته کمک نظامی به ارزش ۳۹ میلیون دلار کانادا (۳۱ میلیون دلار آمریکا) در اختیار اوکراین قرار می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.