خبر داغ لاوروف از برجام

سرگئی لاوروف روز سه‌شنبه گفت تلاش برای اضافه کردن «الزامات جدید» به برجام احیای این توافق هسته‌ای را دشوار می‌کند.

درخواست فوری امارات از اسرائیل در سازمان ملل

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که در حال حاضر مسئولیت احیای برجام با ایران، روسیه و چین نیست و طرف‌هایی که این روند را متوقف کرده‌اند باید آن را احیا کنند.

اوکراین شمشیر را از رو بست/ تحریم های ۵۰ ساله علیه ایران در راه است

ماه گذشته پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های قبل‌تر با شرکای اروپایی و اسرائیلی درباره نوعی «توافق موقت» با ایران رایزنی کرده است. 

مقام‌های اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی که از جزئیات طرح آمریکا مطلع هستند گفته‌اند که طرح  مد نظر کاخ سفید شامل رفع برخی تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

همه چیز درباره یارانه مرغ و تخم مرغ در ۱۴۰۲

این در حالی است که مقام‌های دولت آمریکا در چند ماه گذشته بارها مدعی شده‌اند که توافق با ایران بر سر برجام «فعلاً» در دستور کار کاخ سفید نیست.

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما این گفت‌وگوها از آن زمان به بعد دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

 جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.