لاوروف غرب را در ارتباط با اوکراین متهم کرد

لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی با مائورو ویرا همتای برزیلی خود افزود: ما باید مناقشه را به سیاقی پایدار حل کنیم، نه به روش کوتاه مدت؛ اما کشورهای ناتو و غرب به تعهداتی که بر عهده گرفته بودند عمل نکرده‌اند.

مکرون اعتراف کرد / دستور جدید رئیس‌جمهور فرانسه به دولتش

وزیر خارجه روسیه در ادامه از ویرا به دلیل مخالفت برزیل با تحریم‌های تجاری اعمال شده علیه مسکو توسط چندین کشور پس از حمله روسیه به اوکراین تشکر کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: این تحریم‌ها محصول یک تصمیم غیرقانونی هستند زیرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تائید نشده‌اند.

ویرا همچنین درباره تحریم‌ها گفت که برزیل به طور سنتی فقط از تحریم‌هایی حمایت می‌کند که از تائید شورای امنیت برخوردار هستند و خاطرنشان کرد که این تحریم‌ها بر کل اقتصاد جهانی که هنوز از همه‌گیری کرونا بهبود نیافته‌اند، تأثیر گذاشته است.

وزیر امور خارجه برزیل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی موضع کشورش را در مورد لزوم دستیابی به آتش بس در اوکراین و تشکیل گروهی از کشورهای دوست برای پیگیری راه حل میانجی‌گری تکرار کرد.

برزیل اولین ایستگاه تور آمریکای لاتین لاوروف محسوب می‌شود. وی طی چند روز آینده به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه، سه کشوری که روابط نزدیک اقتصادی و سیاسی با روسیه دارند خواهد رفت.

لاوروف پس از نشست خود با ویرا، قرار است با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در اقامتگاه رسمی اش در برازیلیا دیداری خصوصی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.