ریابکوف: تنها در شرایط برابر با آمریکا گفت‌وگو می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تاس معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد: لاوروف (وزیر خارجه روسیه) قرار نیست با دیپلمات‌ های غربی در سازمان ملل صحبت کند؛ چرا که موضوعی برای گفتگو وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: مسکو امیدوار است که غرب سیگنال‌ های سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه را جدی بگیرد؛ تلاش‌ ها برای به چالش کشیدن مشروعیت ارزیابی‌ های روسیه به تشدید تنش بیشتر می انجامد.

این در حالیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به منظور ریاست بر نشست های شورای امنیت سازمان ملل در دوره ریاست یک ماهه این کشور بر این نهاد بین المللی در نیویورک به سر می برد.

وزیر خارجه روسیه ساعاتی پیش در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تنش ها در غرب آسیا گفته بود: واشنگتن می خواهد تنها حامی حل و فصل اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا) باشد، هرچند که مدت هاست وضعیت بی طرفی خود را از دست داده است. ایالات متحده با تندی درباره اوکراین هم گمانه‌ زنی می‌کند و تلاش می‌کند با تهدید، کشورهای در حال توسعه را به سمت خود جذب کند تا توجه از خاورمیانه (غرب آسیا) منحرف شود. ایالات متحده و اتحادیه اروپا به احیای روابط کمک نمی کنند، بلکه تلاش می کنند جهان واقعی را با برخی اقدامات نیمه اقتصادی شان جایگزین کنند... دولت ها باید به خاطر عدم اجرای قطعنامه های شورای امنیت، مانند تصمیمات مربوط به فلسطین، صحرای غربی، حل و فصل موضوع کوزوو، برنامه هسته ای ایران و معاهده مینسک، در برابر مجمع عمومی پاسخگو باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.