۲۶ هزار میلیارد تومان اموال فروشی دولت در سال قبل

دنیای اقتصاد-آذربایجان شرقی: حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه بررسی چالش های سرمایه گذاری و در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میزان این بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان بود، افزود: برای اولین بار در طول سال های گذشته این میزان بودجه تحقق یافت و کسری بودجه به پنج درصد رسید.

وی با بیان اینکه بودجه عمومی و شرکت های دولتی در سال جاری حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: میزان این بودجه در سال جاری به ۲ هزار و ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: منابع درآمدی این بودجه از محل فروش نفت، اخذ مالیات، واگذاری اوراق مشارکت و فروش دارایی های مازاد دولت است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: حدود ۴۴ درصد این بودجه از محل فروش نفت، ۴۲ درصد از محل مالیات، حدود پنج درصد از محل فروش دارایی های دولت و بقیه از محل اوراق مشارکت تامین می شود.

وی یادآور شد: ۴۲ درصد از پول فروش نفت نیز به صورت مستقیم به صندوق توسعه واریز می شود و ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت و ۴۳.۵ درصد سهم سهم دولت است که به شکل بودجه عمومی کشور هزینه می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان برای فروش دارایی های مازاد دولت در نظر گرفته شده بود که از این میزان حدود پنج هزار میلیارد تومان تامین شد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: در بودجه سال جاری ۱۰۶ هزار میلیارد تومان و حدود پنج درصد درآمد از محل فروش دارایی های مازاد دولت در نظر گرفته شده است که هدف گذاری شده است تا حداقل با مولدسازی اموال دولت ۵۰ درصد این سهم تحقق یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.