ابراز نگرانی شدید آمریکا از حضور گروه روسی «واگنر» در سودان

وزیر امور خارجه آمریکا درباره حضور نیروهای روسی «واگنر» در درگیری‌های سودان که صدها کشته برجای گذاشته است، ابراز نگرانی کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کنیایی خود گفت: «ما در مورد حضور گروه یوگنی پریگوژین رهبر گروه واگنر در سودان بسیار نگران هستیم».

بلینکن افزود: «ما مستقیما با طرف‌های سودانی صحبت کرده‌ایم و از تلاش‌های آفریقا برای کمک به میانجیگری و پایان دادن به جنگ حمایت می‌کنیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «هدف ما از سرگیری مذاکراتی است که قبل از شروع بحران سودان در جریان بود تا انتقال دموکراتیک را تکمیل کنیم».

«یوگنی پریگوژین» فرمانده نیروهای واگنر اخیرا نامه‌ای سرگشاده به دو طرف درگیری در سودان ارسال کرده و در آن آمادگی خود را برای میانجیگری برای برقراری آتش بس اعلام کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، پریگوژین در پیام خود نوشت: من یوگنی پریگوژین هستم، مدت طولانی با سودان در ارتباط بودم و با همه تصمیم گیرندگان در جمهوری سودان در ارتباط بودم.

وی افزود: سازمان ملل متحد و بسیاری از احزاب دیگر می خواهند خون سودانی‌ها را بریزند و من شخصا برای مردم سودان صلح آرزو می کنم. آنچه اکنون در سودان اتفاق می‌افتد آن چیزی نیست که ما سودانی‌ها را برای داشتن سلاح آموزش دادیم؛ چرا که ما آنها را برای دفاع از مرزهای خود در برابر دشمنان آموزش دادیم».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.