هشدار جدی چین به آمریکا؛ با آتش بازی نکنید

وزیر امور خارجه چین، شین گانگ روز جمعه گفت که هر دو طرف تنگه تایوان متعلق به چین است و این درست و شایسته است که چین از حاکمیت خود دفاع کند.

بنابر گزارش رویترز، شین این اظهارات را در مجمع لنتینگ در شانگهای بیان کرد، جایی که او در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات شامل بدهی، اقتصاد جهانی و تایوان صحبت کرد.

شین گفت: «اخیراً لفاظی‌های پوچ و بی‌معنی مطرح شده است که چین را به برهم زدن وضعیت موجود، برهم زدن صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان متهم می‌کند. این منطق پوچ و نتیجه‌گیری از آن خطرناک است.»

وی افزود: «افراد منصف می‌توانند ببینند چه کسانی دست به قلدری سلطه‌جویانه و اعمال خود پسندانه می‌زنند.»

شین گفت: «این تقصیر سرزمین اصلی چین نیست، بلکه نیروهای جدایی‌طلب استقلال تایوان و تعداد انگشت شماری از کشورها تلاش می‌کنند تا وضعیت موجود را مختل کنند. کسانی که با آتش تایوان بازی می‌کنند، در نهایت خود را می‌سوزانند.»

چین اخیراً پس از بازگشت تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان به تایپه پس از دیدار با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس‌آنجلس، تمرین‌های نظامی گسترده‌ای را در اطراف این جزیره خودگردان برگزار کرد.

پکن تایوان را که به طور دموکراتیک اداره می‌شود، جزء قلمرو خود می‌داند، ادعایی که دولت در تایپه به شدت آن را رد می‌کند. حزب کمونیست چین همواره جلسات سطح بالا بین رهبران و مقامات تایوانی و خارجی را محکوم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.