حکم عجیب بایدن برای «لیدی گاگا»/ خواننده معروف در کاخ سفید سمت گرفت

اعضای این کمیته هنرمندان، کارشناسان موزه‌ها، استادان دانشگاهی و بشردوستانی هستند که به‌عنوان هیئت مشورتی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در امور فرهنگی فعالیت می‌کنند. جان باتیست نوازنده و آهنگ ساز، شوندا رایمر تهیه‌کننده تلویزیونی، جو والش برنده جایزه گرمی و بازیگرانی چون جرج کلونی، جنیفر گارنر، تروی کاتسر و کری واشنگتن از جمله اعضای این کمیته هستند. بروس کوهن، تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار که با فیلم‌هایی مانند «زیبایی آمریکایی» شناخته می‌شود، در کنار لیدی گاگا ریاست مشترک این گروه را بر عهده دارد.

علت جدایی میر کاظمی از دولت مشخص شد

پادشاه عربستان به ایران دعوت شد

استفانی جوآن، مشهور به لیدی گاگا، برنده 13 جایزه «گرمی» و «یکی از پردرآمدترین موزیسین های زن تاریخ» است. گاگا، حامی رئیس جمهور آمریکاست و حضور پررنگی در پویش انتخاباتی 2020 داشت. او همچنین، خواننده سرود ملی ایالات‌ متحده در مراسم تحلیف بایدن بود. تأثیر حضور لیدی گاگا در کنار جو بایدن صرفاً به دلیل شهرت او به‌عنوان یک خواننده موفق نیست.

واکنش ایران به سفر رضا پهلوی به اسرائیل + فیلم

الهه نجات «جو»؟ / بایدن برای «لیدی گاگا» حکمی عجیب زد

کاخ سفید در بیانیه ای یادآور شده که او در فهرست تأثیرگذارترین زنان جهان به روایت مجله فوربس و همچنین در فهرست 100 شخصیت تأثیرگذار جهان طبق روایت مجله تایم قرار دارد. لیدی گاگا اکنون به دلیل بازی در نقش «هارلی کویین» برای سری جدید فیلم جنجالی جوکر با عنوان «جوکر: جنون دو نفره» توجه ها را به خود جلب کرده است. واکین فینیکس نقش اصلی مرد سری اول این فیلم توانسته بود جایزه اسکار را کسب کند.

کمیته فرهنگ و هنر در سال 1982 تأسیس شد و وظیفه آن ارائه توصیه هایی به رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست های فرهنگی است. این انجمن متشکل از هنرمندان برجسته، دانشمندان و نیکوکارانی است که «تعهد خود را به حمایت از هنر و علوم انسانی نشان داده اند». اعضای این کمیته شخصاً توسط رئیس جمهور ایالات متحده منصوب می شوند. این کمیته در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ منحل شده بود. جو بایدن تلاش می کند با دعوت از چهره های معروف هنری، توجه رای دهندگان جوان را برای انتخابات 2024 به خود جلب کند. این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا به دلیل فراموشی و حرکات عجیب ناشی از کهولت سن با انتقادهای بسیاری روبه روست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.