قطر هم پروازها به سودان را متوقف کرد

شرکت هواپیمایی «قطر ایرویز» نیز اعلام کرد که به دلیل تشدید تنشهای نظامی در سودان، پروازهای خود به این کشور را متوقف کرده است.

به دنبال تشدید درگیریها در سودان بین ارتش و یک گروه شبه نظامی بر سر تصاحب قدرت، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی در غرب آسیا، پروازهای خود به سودان را متوقف کرد. 

براساس بیانیه قطر ایرویز، این تصمیم پس از درگیریهای نظامی در نزدیکی فرودگاه خارطوم اتخاذ شده است.

روز شنبه یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان در فرودگاه واقع در پایتخت سودان هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این شرکت هواپیمایی دولتی سعودی اعلام کرد که یک هواپیمای «ایرباس -۳۳۰»  این خطوط در فرودگاه «خارطوم» در سودان در جریان درگیری‌های روز شنبه مورد هدف قرار گرفته است. به دنبال این رویداد، عربستان سعودی پروازها به خارطوم و بلعکس را به حالت تعلیق درآورد.

بنا به اعلام کمیته پزشکان سودان، در درگیریهای دو سه روز گذشته دست کم ۵۹ نفر کشته شده و بیش از ۵۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

سودان پس از کودتای نظامی که در اکتبر ۲۰۲۱ روی داد،در هرج و مرج شدیدی به سر می‌برد. در هفته‌های اخیر  ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در خارطوم و اطراف آن، نیرو و سلاح جمع‌آوری کرده‌ بودند. پیش از آن نیز، ارتش حضور خود را در مرکز شهر تقویت و خودروهای زرهی را تقریباً در تمام تقاطع‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری کشور مستقر کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.