فوری / سپاه یک شناور را در خلیج‌فارس توقیف کرد

 فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یک شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط این نیرو در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شد.

سردار رمضان زیرراهی اظهار کرد: تامین امنیت خلیج فارس در شاخص‌های مختلف یکی از مهمترین ماموریت‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برای تامین این امنیت، همکاری و هماهنگی‌های مناسبی با سایر رده‌های نظامی و انتظامی داریم که در موضوع مقابله با قاچاق‌ این نوع همکاری برجسته است.

 

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رصد شبانه‌روزی خلیج فارس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، سبب شد که یک شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف شود.

زیرراهی با اعلام این که مقصد این شناور خارجی یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بود یادآور شد: با هماهنگی سازمان قضائی دستور توقیف شناور یاد شده صادر و سوخت گازوئیل قاچاق کشف شده به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر تحویل داده شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز دلاورمردان این نیرو موفق شدند یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج‌فارس کشف کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: ۱۰ نفر از خدمه این شناور توقیف شده با قرار وثیقه به زندان معرفی شدند.

مهدی مهرانگیز ادامه داد: با بررسی ابعاد گوناگون این پرونده از حیث سازماندهی‌بودن نوع قاچاق سوخت، قضات دادگستری استان بوشهر در حال بررسی این پرونده برای صدور حکم قضایی هستند.

وی تاکید کرد: برخورد با قاچاق سوخت را به عنوان یک اولویت مدنظر داریم و اجازه نمی‌دهیم سوختی که با هزینه بیت‌المال تولید و به دست مردم می‌رسد از طریق قاچاق سر از کشورهای دیگر در بیاورد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.